basijabuzar1

در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان، جشنواره رسانه ای ابوذر در استان برگزار می گردد.

به گزارش راه اترک، علی‎محمد جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان با اهداف ترویج فرهنگ مقاومت ، ایثار ، جهاد و شهادت و بهره مندی از ابزار رسانه و فرهنگ و هنر در انتقال آموزه‌ها و واقعیات دفاع مقدس،‎ ترویج ادبیات مقاومت و نقش شهدا در فرهنگ دفاع مقدس، هوشیاری و بصیرت افزایی در جامعه، تقویت روحیه خود باوری بین خبرنگاران انقلابی، افزایش تولیدات متناسب با اهداف انقلاب در رسانه ها برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد:  از تاریخ 1 بهمن ماه 1394 تا 30 آذر ماه1395 مهلت انتشار آثار در نظر گرفته شده است، افزود:آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 10 دی ماه 1395 در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان افزود: گستره جغرافیایی جشنواره استانی بوده و کلیه فعالان رسانه‌ای استان‌گلستان اعم از رسانه های مکتوب و مجازی می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

جعفری یادآور شد:  قالب‎های ارسال آثار به جشنواره مصاحبه، گزارش، مقاله، تیتر، خبر، رمقاله و یادداشت، قطعه ادبی، عکس خبری و اینفوگرافی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: روزهای تاریخ‌ساز مردم گلستان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و شهدای آن (از قبیل: 5آذرگرگان – 12 دی گالیکش – 20بهمن گنبد و ...)، نقش مردم گلستان در پشتیبانی از دفاع مقدس، زنان و ایثار و شهادت.، شهدا و ایثارگران اهل سنت، شهدای اقشار و صنوف استان گلستان، نقش شجره خبیثه ملعونه در فاجعه منا و شهیدان مهاجر الی الله، اجلاسیه 4000شهید استان گلستان در آیینه مطبوعات و رسانه‌ها.، از جهاد سازندگی در دفاع مقدس تا اردوهای جهادی امروز، اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، دشمن شناسی و استکبارستیزی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت روحیه خودباوری موضوعات جشنواره رسانهای ابوذر می‌باشد.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان تاکید کرد:  آثار تولیدی شرکت کنندگان باید مرتبط با موضوعات جشنواره بوده و این آثار در یکی از رسانه های مکتوب یا مجازی منتشر شده باشد.

جعفری افزود: رسانه‌های مکتوب شامل: مطبوعات استانی ، منطقه‌ای و یا کشوری که با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی به چاپ می‌رسند، رسانه های مجازی نیز شامل: خبرگزاری‌ها ، پایگاه‌های خبری تحلیلی و سایت‌هایی که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی می‌باشد، شرکت کننده در جشنواره می‌بایست ضمن تکمیل فرم ثبت‌نام در جشنواره و تعیین موضوع مورد نظر نسبت به پیوست آثار مربوطه و ارسال آن از طریق پست یا تحویل به‌صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

وی یادآور شد: هرفرد می‌تواند حداکثر در 5 موضوع با ارائه حداکثر 3 اثر در هر موضوع شرکت کند و در صورت ارسال آثار بیشتر، آثار دریافتی به‌صورت تصادفی انتخاب و بقیه حذف می‌گردد.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان  افزود: در هر اثر می‌بایست نام پدیدآورنده آن در رسانه ذکر گردد یا در صورت عدم ذکر نام به تأیید مدیر مسئول و ممهور به‌مهر رسانه شود.

جعفری خاطرنشان کرد: ارسال اثر منتشره نباید به صورت بریده نشریه  باشد بلکه باید صفحه کامل آن نشریه، که اثر در آن منتشر شده است، ارسال گردد.

وی تاکید کرد: در رسانه‌های مجازی که آثار بی‌نام منتشر می‌شود، ذکر کد خبری و تأییدیه نماینده رسمی آن رسانه در استان ضروری است.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان  با بیان اینکه 13 موضوع برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، بیان داشت: شرکت کنندگان در موضوع عکس از رسانه های مکتوب لازم است علاوه بر ارسال نسخه چاپ شده در نشریه ، اصل اثر را نیز در قالب یک حلقه لوح فشرده  ارسال کنند.

جعفری افزود: عکس‌ها در قالب یک حلقه لوح فشرده ارسال شود، در رسانه‌های مجازی و مکتوب ضلع بزرگتر عکس‌های ارسالی باید 1200 پیکسل باشد و عکس‌ها به‌صورت اصل(اورجینال) ارسال گردد، به‌عبارتی با فتوشاپ یا ابزار دیگر بصورت اغراق آمیز دستکاری نشده باشد.

وی ابراز داشت: آثاری که به طور مشترک و گروهی تهیه شده باشند ، در صورت راهیابی به مرحله نهایی، گروه تولید کننده (به جز رشته تیتر) به عنوان برنده اعلام خواهند شد.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان  ادامه داد: در قالب تیتر ، تنها تیترهایی پذیرفته می شود که محصول کار فردی باشد و دبیرخانه وصول آثار دریافتی را اعلام خواهد کرد  و چنانچه بیش‌از 5روز پس از ارسال اعلام وصول دریافت نشد، با دبیرخانه جشنواره تماس گرفته شود.

جعفری گفت: نفر اول موضوع ویژه (قرآن و عترت ) جشنواره در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت به شکل ویژه تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف و موضوعات، آثار بر اساس موضوعات جشنواره داوری و نفرات برتر در هر موضوع معرفی می‌شوند، نه بر اساس قالب روزنامه نگاری ، لذا شرکت کنندگان در جشنواره می توانند در انواع مختلف قالب‌های روزنامه‌نگاری، که در فرم مشخص شده آثار خود را در موضوع مورد نظر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان در خصوص نحوه ثبت نام و ارسال آثار افزود: برای دریافت فرم ثبت نام و فراخوان جشنواره از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی  www.basijrasaneh.ir  صفحه استان گلستان اقدام کنند

جعفری گفت:  آثار باید از طریق پست پیشتاز و یا بصورت حضوری به دبیرخانه  به آدرس گرگان – میدان شهید قندهاری(ترمینال) – قبل از اداره راهنمایی و رانندگی – مجتمع امام رضا(ع) – طبقه 4 – واحد13 – بسیج رسانه گلستان ارسال شود.

 تلفن تماس:  31426266  ــ  31426267