vila

تصاویر ساخت و ساز ویلای شخصی شهردار کلاله مورد سوال فعالان فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش راه اترک، داشتن یا نداشتن ویلای شخصی نه جرم است و نه گناه و در این مورد هیچ فرقی ندارد که شما یک کارگر باشی (که معلوم نیست یک کارگر بتواند حتی ادعای سخت یک ویلا را هم داشته باشد) و یا یک شهردار و استاندار و ...

اما اگر مسئول بودی یا یک فرد عادی، این که ویلا را طبق قانون درست کرده باشی یا نه، مهم است.

این که اگر شما توانستی ویلایت را بسازی، بقیه هم بتوانند مانند شما و با همان شرایطی که شما درست کرده ای، ویلایی بسازند!
آری این مهم است که اگر کاری انجام می شود، انجام آن برای همه مقدور باشد و اگر انجام کاری فقط برای شما مقدور بود آنهم برای استفاده شخصی و دیگران در انجام آن ممنوع هستند، آن وقت دیگر این کار غیر قانونی است و مورد سوال مردم.

مثلا اسکی کردن در سد لتیان یا کرج ، شنا کردن در استخر ... و ... یا ساخت فلان ویلای چند طبقه در جنگلهای شمال و نهار خوران و ... اگر قانونی است پس باید همه بتوانند بسازند ولی اگر غیرقانونی است پس باید برای همه غیرقانونی باشد!

به تازگی تصاویری را برخی از صفحات مجازی منتشر کرده اند که مربوط به ساخت ویلای شهردار کلاله می باشد.

vila

 

vila

اینکه شهردار کلاله مالک یک ویلای کوچک است، نه منع قانونی دارد و نه کار خلافی محسوب می شود ولی مطالبه این رسانه ها این است که آیا این ویلا مطابق قانون ساخته شده است؟
برخی از سوالاتی که در این فضاها منتشر شده به قرار زیر است:

۱- آیا برای ۵٠٠٠متر باغ مجوز ساخت ۶٠متر خانه باغ صادر می شود؟ اگر نمی شود شهردار چگونه ویلا ساخته؟ اگر می شود پس چرا به کشاورزان واقعی مجوز ساخت خانه باغ با این متراژ داده نمی شود؟

۲- چاه آبی که در ویلای شهردار حفر شده مجوز دارد؟ اگر دارد چرا به سایر کشاورزان مجوز حفر چاه داده نمی شود؟

۳- آیا شهردار، جاده مابین روستا تا ویلا(حدود یک کیلومتر) را با هزینه شخصی شن ریزی کرده است؟

۴- وسایل شهرداری، مثل لودر، کامیونت، موتور برق، چمنزن، کابل برق، لوله و... را همه مردم می توانند به امانت برای استفاده شخصی به منزل خود ببرند؟ اگر نمی شود پس این وسایل در ویلای شهردار چکار می کرده است؟

۵- شهردار یک شهر، طبق قانون می تواند در شهر دیگر زندگی کند؟

روز 21 بهمن ماه اعضای شورای شهر کلاله اقدام به برگزاری جلسه استیضاح سعدی، شهردار این شهر کردند که این استیضاح علی رغم ضرب العجل 48 ساعته اعلام شده از سوی رئیس شورای شهر به شهردار ، در روز انجام، در مدت بسیار کوتاهی به پایان رسید و شهردار هم صلاحیتش را دوباره به دست آورد.

این که در جلسه طرح سوال و جلسه استیضاح شهردار چه گذشته و چرا طرح سوال موجب قانع شدن هیچ کدام از اعضا قرار نگرفته ولی استیضاح بیشتر اعضا را قانع کرده ، هنوز بدون پاسخ مانده است!

سایت راه اترک منتظر پاسخ اعضای شورای شهر و حتی شهردار در این خصوص می ماند.
انتهای پیام/رضا جامی