amirshahi9991

پیام عاشورا توسط حضرت زینب و حضرت امام سجاد علیهم السلام منتقل شد.

به گزارش راه اترک، حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه ایام شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام گفت: هر یک از ائمه اطهار ( ع ) در شرایط و موقعیت زمانی خودشان به اقتضای آن شرایطی و موقعیتی که داشتند ، فعالیت های مختلفی را در جهت هدایت و رهبری امت اسلام ، انجام می دادند . بعبارت دیگر هر کسی به طریقی رفتار می کرد و نسبت به اوضاع و احوالات زمانه خودشان به گونه که هم مصلحت بود و هم در خور طرز تفکر مردم زمانه بود ، واکنش نشان می دادند .
وی در ادامه اظهار داشت : نقش امام سجاد ( ع ) و حضرت زینب کبری ( س ) نیز در آن شرایط و موقعیت ، متفاوت از دیگر موقعیت ائمه اطهار ( ع ) بود و حتی که اگر دیگر ائمه اطهار ( ع ) در آن موقعیت زندگی می کردند ، همان اقدام و عمل را انجام می دادند .
ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه تصریح نمود : نقش های اساسی امام سجاد ( ع ) و حضرت زینب ( س ) بعد از قیام عاشوراء تازه شروع می شود و این آنها هستند که باید به نوعی واقعه ی کربلا را برای مردم تفهیم کنند ، روشن سازی کنند و عهده دار پیام رسانی حماسه عاشوراء به مسلمین باشند ، زیرا بعد از آن قیام ، یزید با اسباب و وسایل مختلف در پی گمراه نمودن اصل ماجرا بود و قصد عوام فریبی داشت .
حجت الاسلام حسینعلی امیر شاهی در پایان تاکید نمود : این دو بزرگوار با موقعیت شناسی دقیق و صحیح به تبیین اهداف قیام امام حسین ( ع ) پرداختند و به بهترین نحو ، معارف اهل بیت ( ع ) را برای جوانان بازگو و ترویج می کردند تا خون امام حسین ( ع ) خدایی نکرده پایمال نشود و آنان را برای مبارزه منطقی و مستدل با دشمنان اسلام آماده می کردند  .