movez1
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش به فرهنگیان سیل زده وام 200 میلیون ریالی کم بهره تعلق می گیرد.

 به گزارش راه اترک به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان: گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قطب ۵ کشور شامل استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان با حضور علی اللهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان گرگان برگزار گردید.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: حس نوع دوستی و کمک به همنوعان ایجاب می‌کند که در مواقع گرفتاری و بلایای طبیعی در کنار هم باشیم و به یاری هم بشتابیم. اللهیار ترکمن افزود: سیل، تلنگری بود تا در سیستم برنامه ریزی و مدیریت شهری بازنگری صورت پذیرد تا اشتباهاتی که در ساخت و سازهای غیر اصولی وجود دارد اصلاح شود و از آن ها جلوگیری به عمل آید.

اللهیار ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های آموزش و پرورش در جریان سیل اخیر افزود: بعد از سیل ما با سه موضوع: فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و دانش‌آموزان متاثر از سیل مواجهیم و باید در همه این موارد تدابیر لازم را اتخاذ نماییم.

وی ادامه داد: از ابتدای سیل تلاش کردیم تا علاوه بر جبران خسارات به فضا و تجهیزات آموزشی، آلام همکاران و دانش آموزان را نیز کاهش دهیم. اللهیار ترکمن ادامه داد: در همین رابطه وزیر آموزش و پرورش با مدیر عامل بانک ملی مذاکره نموده و مقرر گردید تا وام ۲۰۰ میلیون ریالی کم بهره به فرهنگیان متاثر از سیل تعلق گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بعد از مذاکرات با صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم گرفته شد تا از طریق شرکت لیزینگ فرهنگیان، فرش، یخچال و تلویزیون به صورت اقساط بلندمدت بدون بهره در اختیار فرهنگیان سیل زده قرار گیرد.

وی افزود: بیمه معلم نیز به هر دانش آموزی که که بعد از سیل و در سال جدید وارد مدرسه می شود نوشت افزار و لباس مناسب را هدیه خواهد کرد. اللهیار ضمن تأکید بر مستند سازی تجارب بحران سیل گفت: بدون شک این تجارب به ما کمک خواهد کرد تا در صورت بحران های مشابه بتوانیم تصمیمات بهتری را اتخاذ نماییم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس می خواهیم که در استان های باران خیز و متاثر از بلایای طبیعی در نقشه تیپ مدارس تغییراتی متناسب با شرایط و اقتضائات منطقه ایجاد نماید.

 وی ضمن تاکید بر تشکیل جلسات قطبی گفت: استان های قطب می توانند همانند نیروهای واکنش سریع در هنگام نیاز به سرعت نسبت به امداد رسانی و یاری رساندن به همدیگر کمک نمایند.

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در  این جلسه گفت: در جریان سیل اخیر به ۳۱۲ مدرسه استان گلستان قریب به ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد که اگر اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش استان بعد از هشدار های سازمان مدیریت بحران نبود بدون شک حجم و میزان خسارت های وارده به مدارس بسیار بیشتر بود.

وی افزود در جریان سیل آموزش و پرورش گلستان قریب به 60 هزار نفر از هموطنان سیل زده را در مدارس، اسکان اضطراری داد و همچنین مدارس را در اختیار سازمان های امدادرسان قرار داد تا کار امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

گوهری راد ضمن تشکر از سفر وزیر آموزش و پرورش و معاونین وزارتخانه به شهرستان های سیل زده استان گلستان و بازدید از مدارس خسارت دیده گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت آموزش و پرورش برای اصلاح سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس سیل‌زده اختصاص پیدا نمود.

گوهری راد ادامه داد: 31هزار جلد کتب درسی جدید نیز از سوی سازمان پژوهش، برنامه ریزی و تالیف کتب درسی در اختیار دانش آموزان سیل‌زده قرار گرفت و با کمک خیرین محترم نیز لوازم تحریر در بین دانش آموزان مناطق سیل زده توزیع گردید

عسکری نیکزاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران نیز در این جلسه گفت: در جریان سیل به ۱۴۰ مدرسه این استان خسارت وارد شد که ۲۳ مدرسه در شهر در سیمرغ آسیب جدی دیدند. قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این جلسه بر رعایت اصول پیشگیری در کاهش آسیب های بلایای طبیعی تاکید کرده و گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در نظر دارد تا با همت همکاران فرهنگی تا آن‌جا که در توان دارد به مدارس مناطق سیل‌زده کمک کرده و تلاش خواهد کرد تا ساخت چند مدرسه را نیز در استان گلستان با همت مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی متقبل شود.

 سعیدی مدیر کل، آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: با همت فرهنگیان استان خراسان شمالی تلاش خواهیم کرد تا در مرمت و بازسازی مدارس سیل زده در کنار هموطنان مان باشیم. دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش سمنان نیز در این نشست از برگزاری جلسه با مجمع خیرین مدرسه ساز سمنان خبر داد و گفت: مقرر گردید تا برای اصلاح و بازسازی مدارس سیل زده در کنار هموطنان مان باشیم. شایان ذکر است: در پایان این نشست راهکارهای امدادرسانی به مدارس سیل زده مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.