bimeh

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: طرح مشوق های بیمه ای به صورت پایلوت در گلستان اجرا می شود.

 به گزارش راه اترک به نقل از مهر، مهرداد کمانگری اظهارکرد: از هفته آینده طرح های مشوق های بیمه‌ای در خدمات پیشگیرانه و مراقبت از سلامت در استان گلستان به صورت پایلوت در کشور اجرا می شود.

وی افزود: این طرح با کمک دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی در سطح استان اجرا شده و مراقبت هایی در چهار بیماری که بیشترین عامل مرگ و میر در دنیا و کشور هستند، انجام خواهد شد.

کمانگری تصریح کرد: این بیماری ها شامل فشار خون بالا، قند بالا (دیابت)، چربی خون بالا و چاقی (شاخص توده بدنی بالا) خواهد بود و افراد در این بیماری ها بررسی می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: بیمه شدگان صندوق های روستایی، بیمه همگانی و بیمه ایرانیان مشمول این طرح شده و از هفته آینده پیشنهاداتی به افرادی که برای تعویض دفترچه و سایر خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و مراکز درمانی و خدماتی مراجعه می‌کنند، ارائه خواهد شد.

کمانگری با بیان این که کارت بیماری به این افراد داده می شود، توضیح داد که اگر این افراد بتوانند ظرف سه، ۶ و یا یک سال آینده بیماری خود را کنترل کنند، مشوق های بیمه ای در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: اگر این افراد حق بیمه پرداخت کنند به آنها تخفیف داده شده و یا اگر به پزشک متخصصی مراجعه می‌کنند ممکن است در آینده تخفیفاتی در آن سطح برای آنها در نظر گرفته شود .

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: همچنین برای بیمه شده روستایی که حق بیمه آن ها رایگان است، بسته های سلامت و کنترل فشار خون، کنترل قند خون و یا کلاس های ورزشی رایگان در نظر گرفته خواهد شد.

کمانگری با تأکید بر این که این طرح کاملاً جدید و مترقی است، بیان کرد: ابتدا این طرح در یک شهر و سپس در کل استان اجرا شده و بعد از برطرف کردن مشکلات احتمالی در کل کشور اجرا می شود.

انتهای پیام/