ROHANI-GORGAN

حواشی روز اول سفر رئیس جمهور در گرگان را لحظه به لحظه در اترک پیگیری کنید.

به گزارش اترک به نقل از گلستان ما ، قرار است حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ساعت 9 صبح امروز سه شنبه 11 آذر وارد فرودگاه بین المللی گرگان شود و از همان جا تا استادیوم آزادی گرگان واقع در خیابان پاسداران مورد استقبال مردم قرار گیرد.

به گزارش گلستان ما ، در ذیل حواشی سفر رئیس جمهور در روز اول آورده خواهد شد .

** از ساعت اولیه صبح امروز سه شنبه 11 آذر مامورین راهور ناجا با حضور در همه مسیرهای منتهی به میدان شهرداری و میدان ولیعصر و... محدودیت ترافیکی اعمال کردند و تنها اتوبوس های شرکت واحد حق تردد دارند .

** از ساعت 7 صبح امروز باد پاییزی آغاز شده و درختان را نوازش می دهد و طراوت خاصی به شهر گرگان داده است .

** شنیده می شود در روستای محمد آباد گرگان که در مسیر حرکت کاروان تدبیر و امید قرار دارد ، بناست مردم این روستا استقبال گرمی را از دکتر روحانی بعمل آورند .

** از ساعت 7:15 بسیاری از مردم به دلیل محدودیت ترافیکی اعمال شده با پای پیاده به سمت محل کار خود در حرکت هستند .

** صبح امروز دانش آموزان مقاطع مختلف که مدارس آنان در محدود اعمال شده طرح ترافیک قرار داشت با مشکل عبور سرویس روبرو شده و بقیه مسیر را پیاده طی می کنند .

** از حدود ساعت 8 صبح ، توده  پرفشاری را که کارشناسان هواشناسی خبر از ورود آن به استان گلستان از صبح سه شنبه را می دادند ، در حال خودنمایی در آسمان زیبای گرگان و گلستان است و قطعا شکوه و گرمای خاصی به استقبال از رئیس جمهور خواهد بخشید .

**  جمعیت زیادی از مردم برای استفاده از اتوبوس ها در ایستگاه صف کشیده اند و ترافیک سنگینی در محدوده کمربندی ترمینال گرگان روی داده و مردم برای عبور از این مسیر با مشکل روبرو هستند .

** ساعت 8:15 صبح کاروان استقبال شهرستان آزادشهر در قالب حدود 30 دستگاه مینی بوس برای شرکت در مراسم استقبال و دیدار عمومی رئیس جمهور به سمت گرگان حرکت کرده است که گویا همه ظرفیت خودروهای کاروان کامل نیست.

** ساعت 8:30 صبح کاروان استقبال شهرستان گنبد در قالب حدود 4 دستگاه اتوبوس و حدود 35 دستگاه مینی بوس برای شرکت در مراسم استقبال و دیدار عمومی رئیس جمهور به سمت گرگان حرکت کرده است .

** ماشین های ادارات مختلف شهرهای سراسر استان هم به صورت جداگانه و با به همراه داشتن تعدادی از رؤسا ، کارمندان و مشتریان خود در حال حرکت به سمت گرگان هستند .

** نیروهای ارتش با نظم خاصی در خیابان پاسداران مستقر شده اند . خیابان پاسداران به وسیله اتوبوس های شرکت واحد بسته شده است .

** قرار بود هواپیمای رئیس جمهور ساعت 8 وارد فرودگاه شود که به علت شرایط بد جوی با 45 دقیقه تاخیر ساعت 8:45 دقیقه این کار انجام می شود .  و شنیده ای هم وجود دارد که هواپمای حامل دکتر روحانی ساعت 9:30 در فرودگاه گرگان به زمین می نشیند .

** در مسیر حرکت رئیس جمهور از ترمینال تا ورزشگاه آزادی به جز نانوایی ها و بانک ها، به دلایل امنیتی اجازه بازگشایی به هیچ یک از مغازه ها داده نمی شد . البته به تعداد انگشتان دو دست مغازه های بودند که از بازگشایی آن ها جلوگیری نشده بود .

** هر یک از خودروهایی که از شب گذشته در مسیر حرکت کاروان تدبیر و امید پارک شده بود توسط جرثقیل به خارج از این محدود انتقال داده می شود .

** از زمزمه های مردم حاضر در کاروان های اعزامی از شهرستان ها این گونه به گوش می رسد که اغلب آنان با دل خوش به استقبال نمی آیند و امیدی هم به دادن نامه و گرفتن پاسخ ندارند و می گویند : "این دولت دارد با شیب ملایم کار خودش را می کند ."

** جمعیت نسبت زیادی در حال حاضر در ورزشگاه آزادی حضور دارند و همچنان بر تعداد آن ها افزوده می شود این در حالی است که از فرودگاه گرگان خبر می رسد که تا کنون (9:20) هواپیمایی حامل رئیس جمهور فرود نیامده است .

** 9:25 - در حال حاضر " آهنگ وطنم " از سالار عقيلي در ورزشگاه آزادی در حال پخش شدن است .

** جمعیتی حدود 200 تا 300 نفره متشکل از اهالی زن و مرد و دانش آموزان در روستای محمد آباد و یک جمعیت 40 تا 50 جلوی فنی و حرفه ای در مسیر حرکت کاروان برای خوشامدگوی تجمع کرده اند .

** با تغییر مسیر کاروان دولت و حرکت از پشت روستای محمد آباد و عبور از بلوار تربیت (جاده زندان) ، جمعیت منتظر و علاقمند این روستا از دیدار و خوشامد گویی به رئیس جمهور محروم ماندند .

** شبکه سبز گلستان در حرکتی تامل بر انگیز در زمان ورود رئیس جمهور برای خوش آمدگویی به وی اقدام به پخش آهنگ "خوش آمدی" جمشید مقدم خواننده فراری غربی کرد.

** 10:45 - خیر مقدم گویی آیت الله نورمفیدی به رئیس جمهور و هیئت همراه در استادیوم آزادی گرگان و بیان اینکه رتبه 30 اقتصاد گلستان در کشور ، گویای فقر و محرومیت پنهان مانده در زیر ظاهر سر سبز و خرم گلستان است .

** 10:55 - سخنرانی استاندار گلستان در حضور رئیس جمهور و هیئت همراه در استادیوم آزادی گرگان ، تاکید به موضوع پنبه ( طلای سفید ) به عنوان اولین مشکل مهم استان  .

** دانش آموزان پلاکارد به دستی که در مراسم استقبال و دیدار عمومی حضور داشتند بیانگر این نکته بود که آنان مفاد بخش نامه ارسالی از آموزش و پرورش را رعایت نکرده بودند .

** ترکیب عمده جمعیت حاضر در استادیوم آزادی گرگان ، نوجوانان ، جوانان ، دانش آموزان و دانشجویان و ... هستند که در نوع خود قابل توجه است .

** 11:05 - آغاز سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور محترم و بیان خاطره ای از حضور 50 سال پیش خود در گرگان .

** سایه نمایی روحانی علیه دولت نهم و دهم پس از 15 ماه از آغاز بکار دولت تدبیر و امید هم در نوع خود جالب توجه بود ، با بیان اینکه " دیگر دوران افراط و حاکمیت فضای امنیتی به پایان رسیده است "

** ضعف سیستم صوتی در قسمت های انتهایی استادیوم و عدم دریافت مناسب صدا باعث نارضایتی برخی حاضران و ترک استادیوم توسط عده ای از دانش آموزان شده است .

** 11:35 - پایان سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم گلستان . بیان دستادوردها و مرور مذاکرات و مناسبات بین المللی ، شمارش ده ها ویژگی و صفت نیک برای گلستان و گلستانی ها و عنوان نمودن کلی طرح ها و پروژه های مختلف مد نظر برای استان گلستان در 30 دقیقه .

** صف های طولانی اتوبوس ها و مینی بوس های پارک شده در خابان شهید بهشتی و سایر خیابان ها برای حضور و بازگرداندن افراد به شهرستان های خود از سراسر استان .

** افرادی که در جایگاه ویژه حضور داشتن برای دریافت تلفن همراه خود که افرد مسئول در داخل یکی از اتوبوس های شرکت واحد در خیابان شهید بهشتی واگذار کرده بودند صف طولانی ای را تشکیل داده بود.

**

 ادامه دارد