1417497333 1391428771 0469

محمد شریعتمداری : تصمیم گیرنده نهایی در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری گلستان است .

به گزارش اترک به نقل از گلستان ما ، معاون اجرایی رئیس جمهور گفت : تصمیم گیری نهایی در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری با رئیس جمهور خواهد بود.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد شریعتمداری پیش از ظهر امروز در دیدار با گلستانی‌های مقیم خارج از کشور در گرگان اظهار کرد: پیشنهاداتی مبنی بر منطقه آزاد گلستان به ریاست جمهور شده و تصمیم نهایی را رئیس جمهور در این زمینه اتخاذ می‌کند و این موضوع از مسائلی است که پیش از سفر به صورت جدی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 10 میلیارد دلار منابع برای بهینه‎سازی روش آبیاری در 10 سال گذشته هزینه شده است، افزود: 420 هزار هکتار اراضی در استان گلستان وجود دارد که بخشی به دلیل ماندآب‌ها و بخشی به دلیل شوری قابل استفاده نیستند که طرح بزرگ زهکشی در این راستا مدنظر قرار گرفته ‌است.

شریعتمداری تصریح کرد: در سفر رئیس جمهوری به استان گلستان با بررسی بانک مرکزی افزایش حجم منابع بانکی در استان گلستان اتفاق خواهد افتاد و تا حدودی مشکلات سرمایه‎گذاران در استان گلستان مرتفع می‌شود.

وی در خصوص یارانه بخش کشاورزی اظهار کرد: با افزایش حامل‌های انرژی 5 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار وزارت صنایع قرار داده‌ایم که امید است بخشی از آن توسط سیستم بانکی در استان گلستان جذب شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه از گذشته سرمایه‎گذاری خارجی در ایران خوب ترسیم نشده است، افزود: در دولت تدبیر و امید دلسوزانه زمینه حضور سرمایه‎گذاران ایرانی مقیم خارج محقق شده است و امید است با تلاش فرصتی مجدد برای ایرانی‌های مقیم خارج از کشور برای تحکیم روابط به وجود آید.

شریعتمداری تصریح کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور همواره تاکیداتی در خصوص خدمت‎رسانی دولت به ایرانی‌های خارج از کشور مطرح کرده‌اند و آن را یک وظیفه ملی می‌دانیم و برحسب عقیده و فکر آنها صرف نظر از دین و آیین به آنها خدمت می‌کنیم.