1417525214 717465

 محمد رضا صادق : دولت توجه ویژه ای به رسانه های محلی و منطقه ای دارد.

به گزارش اترک به نقل از گلستان ما ، مشاور رئیس جمهور در امور رسانه ها گفت:متاسفانه در این میان برخی رسانه ها با نگاه بسته و تفکر سیاسی خود سعی می کنند دولت را تخریب کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ "محمدرضا صادق" ظهر سه شنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در سالن همیاری استانداری گلستان برگزار شد گفت: دولت، برنامه های خاصی را برای استان گلستان تدوین کرده است که دارای ابعاد بین المللی هستند.

صادق افزود: در این برنامه ریزی ها سعی شده است مزاحمتی برای مردم استان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه سیاست دولت، برگزاری تشریفاتی برنامه ها نیست اظهار کرد:کارشناسی تمام طرح های دولت از قبل انجام شده است و دستگاه های داخلی استان بر اساس همین سیاست دولت عمل می کنند.

وی در ادامه در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی برخی خبرنگاران مبنی بر کمرنگ بودن نقش رسانه های محلی و غیر دولتی در پوشش برنامه ها گفت: سیاست دولت این نیست و چنانچه نقصی در این زمینه وجود دارد امیدواریم به زودی برطرف شود.

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه ها افزود: ما می دانیم که در این زمینه عقب افتادگی هایی وجود دارد و تمام تلاش ما در راستای جبران این عقب افتادگی ها است.

صادق به سیاست دولت در قبال رسانه ها اشاره و تصریح کرد: همان طور که در زمان انتخابات ریاست جمهوری از زبان دکتر روحانی بارها تاکید شده بود، سیاست دولت فراهم کردن شرایط مناسب برای همه رسانه ها است.

دولت، توجه ویژه ای به رسانه های محلی دارد

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه ها خاطرنشان کرد: دولت توجه ویژه ای به رسانه های محلی و منطقه ای دارد و نمونه این توجه، برنامه ریزی برای حضور رسانه های محلی در نشست مطبوعاتی رییس جمهور بوده است.

صادق افزود: این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که در گذشته، تنها رسانه های ملی و کشوری در این نشست حضور داشته اند.

وی با بیان اینکه وضعیت رسانه ها نسبت به گذشته بهتر شده است اظهار کرد: طرحی، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده است که بر اساس آن روند مشخصی برای پرداخت یارانه ها به مطبوعات برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر تقویت نظارت و حمایت از رسانه ها گفت: دولت یازدهم برآمده از مردم است و برای پیشرفت آرمان ها و اهداف کشور تلاش می کند و رسانه ها نیز خواسته های مردم را پیگیری کنند.

برخی رسانه ها قصد تخریب دولت را دارند

صادق اظهار کرد: متاسفانه با وجود تلاش های صورت گرفته، بخش رسانه ای دولت نتوانسته است خدمات دولت را به خوبی به مردم معرفی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این میان برخی رسانه ها با نگاه بسته و تفکر سیاسی خود سعی می کنند دولت را تخریب کنند.

وی خاطرنشان کرد: این رسانه ها با نگاه خاصی به مسائل سیاسی نگاه می کنند و از امکانات خاصی برخوردار هستند و به دنبال برجسته سازی برخی موضوعات دلخواه خود هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور رسانه ها تصریح کرد: گاهی اوقات برخی رسانه ها در سخنرانی ها با استفاده از یک جمله سخنران، عملیات روانی ایجاد می کنند و به دلیل آن که دارای ظرفیت رسانه ای بالایی هستند با بازتاب خوبی مواجه می شود.

رییس جمهور برای بیمه خبرنگاران قول مساعد داده است

محمدرضا صادق در ادامه به بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: رییس جمهور، در یکی از سفرهای استانی خود برای بیمه خبرنگاران و بیمه درمان تکمیلی آن ها قول مساعد داده است.

وی افزود: در درجه اول نیاز است مدیران رسانه ها با حمایت های دولت، خبرنگاران خود را بیمه کنند و دولت نیز از محل هدفمندی یارانه ها نسبت به بیمه درمان تکمیلی آن ها اقدام خواهد کرد.

وی از رسانه های استانی درخواست کرد: تشکل های صنفی، تشکیل و تقویت شود و فعالیت خانه مطبوعات گسترده تر شود.

صادق به بحث آموزش و ارتقای دانش رسانه ها پرداخت و گفت: از توی استانداری، قول مساعد می دهم که در زمینه آموزش و ارتقای دانش رسانه ها حمایت های لازم را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می کنم از صاحب نظران و افراد برجسته کشوری برای آموزش رسانه ها استفاده شود.