1393mahdavy

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مهدوی کنی در گرگان برگزار شد .

به گزارش اترک ، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری با حضور گسترده مدیران و پرسنل دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و عموم مردم استان گلستان شامگاه پنج شنبه در مسجد جامع گرگان برگزار شد.

عضو هیئت امنا و مسئول امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع) در این مراسم گفت: ما باید از افکار و عقاید این عالم ربانی الگو بگیریم و برگزاری این گونه مراسم‌ها نشانگر جایگاه آیت الله مهدوی کنی بین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی افزود: بصیرت، الهام گرفتن از قرآن و تاسی از اهل بیت از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت الله مهدوی کنی بود.

وی اظهار داشت: برگزاری مراسم تکریم بزرگان و علما و ذکر فضائل آنان برای عبرت گرفتن از حرکت آن‌ها در راه علم و فضیلت و تعظیم شعائر دینی است.

مسئول امور بین الملل دانشگاه امام صادق(ع) گفت: آیت الها مهدوی کنی از 60 سال پیش شاگردی امام خمینی (ره) را داشتند و تا آخرین روزهای عمر مبارکشان نیز پای امام، رهبر، قرآن و مردم برای تعظیم شعائر الهی ایستاد.

میرلوحی افزود: آیت اله مهدوی کنی نوکری امام حسین را بر هر جایگاهی ترجیح دادند و سرمایه‌اش، تربیت حسینی و اشک بر امام حسین بود.

وی گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری، حفظ نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست یعنی باید پیام رسانانی همچون زینب کبری و امام زین العابدین باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا نیز در این مراسم گفت: آیت الله مهدوی کنی عالمی ربانی و سیاستگذار صادقی بودند که از میان ما رفت اما باید راه، تفکر و اندیشه وس ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری با بیان این که آیت الله مهدوی کنی قبل و بعد از انقلاب توانستند یار و یاور صدیق نظام و ولایت باشند، اظهار امیدواری کرد که در تکریم این شخصیت انجام وظیفه کرده باشیم. /گلستان ما