sadeghlu

پیشنهاد منطقه آزاد تجاری گلستان و آزاد راه نوکنده به آشخانه از طریق گلیداغ در هیئت دولت بررسی می‎شود.

به گزارش اترک ، حسن صادقلو صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در خصوص ره‌آورد سفر رئیس‎جمهور به استان گلستان از پیشنهاد 25 طرح ویژه به رئیس‎جمهور خبر داد و اظهار کرد: طرح‎های توسعه‎آفرین، رونق‎بخش و تحول‎زا در استان در بخشی از تصمیمات هیئت دولت پذیرفته شد.

وی افزود: گردشگری آشوراده، زهکشی 380 هکتار اراضی کشاورزی، منطقه آزاد اینچه‎برون و شروع راه‎آهن گرگان - مشهد از جمله مصوبات ویژه رئیس‎جمهور به گلستان بوده است.

صادقلو تصریح کرد: توجه به پروژه‎های نیمه‎تمام، پشتیبانی از سرمایه‎گذاری برای اجرای طرح‎های استان و تصمیمات ویژه رئیس‎جمهور ماحصل پیگیری مقامات استان در سفر هیئت دولت به استان بوده است.

تائید 121 پروژه پیشنهادی در سفر رئیس‎جمهور به گلستان

استاندار گلستان از تائید 121 پروژه پیشنهادی در سفر رئیس‎جمهور به استان خبر داد و افزود: 102 پروژه با تخصیص منابع در سال 1393 به اتمام می‎رسد و 19 پروژه باقیمانده نیز تا سال 1394 به بهره‎برداری خواهد رسید.

صادقلو با بیان اینکه اجرای 121 پروژه در گلستان نیازمند 582 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: این میزان اعتبار در سفر هیئت دولت به گلستان مورد تائید قرار گرفت که 357 میلیارد تومان در سال جاری و مابقی اعتبارات در سال آینده محقق خواهد شد.

وی سد نرماب، بهسازی راه‎های اصلی و توجه به ظرفیت‎های فرهنگی و ورزشی را از دیگر مسائل قابل توجه در سفر دولت به استان ذکر کرد و افزود: گلستان از داشتن یک سالن یک‎هزار نفره محروم بود که ایجاد این سالن در استان به تائید رسید که تا پایان سال 1394 به بهره‎برداری می‎رسد.

استاندار گلستان با بیان اینکه تمام شهرهای گلستان در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: در آزادشهر هفت پروژه، آق‎قلا چهار پروژه، بندرگز پنج پروژه، بندرترکمن پنج پروژه، رامیان چهار پروژه، علی‎آبادکتول هفت پروژه، کردکوی چهار پروژه، کلاله دو پروژه، گالیکش چهار پروژه، گرگان 24 پروژه، گمیشان سه پروژه، گنبدکاووس پنج پروژه، مراوه‎تپه دو پروژه، مینودشت چهار پروژه و برای برخی شهرستان‎ها نیز از ردیف اعتباری برای توازن منطقه‎ای مساعدت شده است.

صادقلو با بیان اینکه قابلیت‎های استان در قالب طرح پیشنهادی در اختیار سرمایه‎گذاران گذاشته می‎شود، خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذاران دولتی، نیمه دولتی و خصوصی از این طرح‎ها اعلام پشتیبانی کردند که البته هنوز به جمع‎بندی نهایی نرسیده است.

وی از سرمایه‎گذاری 200 میلیارد تومانی بنیاد برکت در استان خبر داد و یادآور شد: این بنیاد همچنین مبادرت به ساخت دو نیروگاه کوچک و 20 مدرسه در استان گلستان کرده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه 25 طرح ویژه به رئیس‎جمهور پیشنهاد شده است، گفت: طرح‎های توسعه‎آفرین، رونق‎بخش و تحول‎زا در استان در بخشی از تصمیمات هیئت دولت پذیرفته شد که گردشگری آشوراده، زهکشی 380 هکتار اراضی کشاورزی، منطقه آزاد اینچه‎برون و شروع راه‎آهن گرگان - مشهد از جمله این مصوبات بوده است.

پیشنهاد منطقه آزاد تجاری گلستان در هیئت دولت بررسی می‎شود

صادقلو افزود: بستر اولیه منطقه آزاد در گلستان ایجاد شده به طوریکه راه‎اندازی کریدور ریلی، ظرفیت‎های زیرساختی و جغرافیایی برای اینکه در آینده منطقه آزاد در حوزه مرزی ایجاد شود، رقم خورد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد منطقه آزاد تجاری گلستان در هیئت دولت بررسی می‎شود، افزود: مناطقی که قرار است زیرپوشش این منطقه قرار بگیرند در دولت بررسی می‎شود.

استاندار گلستان اراضی شمال استان را یک ظرفیت مهم خواند و گفت: 280 هکتار از اراضی شمال استان اگر زهکشی شود زمینه تحول و توسعه گندم‎کاری را به وجود آورده و 500 هزار تن به ظرفیت تولید استان خواهد افزود.

صادقلو بر ضرورت تقویت منابع بانکی تاکید کرد و یادآور شد: پیشنهاد آزادراه نوکنده به آشخانه از گلیداغ به آشخانه ارائه شده که این پیشنهاد در دولت بررسی خواهد شد.

وی اتصال استان سمنان به اینچه‎برون را یکی از اولویت‎های مهم خواند و گفت: خط آهن اینچه‎برون به گرگان وصل شد که در این راستا 18 کیلومتر راه نوسازی شد و تائید نوسازی تا بندرگز نیز انجام گرفت.

صادقلو سفر هیئت دولت به گلستان را با برکت خواند و گفت: اجرای طرح‎ها و پروژه‎های مختلف مردم را از برکات این سفر بی‎بهره نخواهد گذاشت.

/کلاله خبر