amirshahyy95

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: : ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن ، ماه مغفرت و آمرزش ، ماه سعی و تلاش ، ماه رحمت و سازندگی ، ماه ضیافت الله ، ماه جود ، کرم و ماه بخشش و نیکوکاری، است.

به گزارش راه اترک، حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی در خصوص ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن ، ماه مغفرت و آمرزش ، ماه سعی و تلاش ، ماه رحمت و سازندگی ، ماه ضیافت الله ، ماه جود، کرم و ماه بخشش و نیکوکاری ، است . در این میان در این مبارک و عزیز ، احسان ، بخشش ونیکوکاری یکی از مهمترین و بهترین مسائل و امور اخلاقی و اجتماعی و بعنوان یک وظیف اجتماعی در یک جامعه ی اسلامی محسوب می شود .

حجت الاسلام امیرشاهی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یک میدان و زمینه برای سبقت گرفتن و پیشی گرفتن در انجام اعمال نیک و پسندیده مانند بخشش و نیکوکاری است ، اظهار داشت : پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بهترین اسوه و الگو برای امت اسلامی است . ایشان خودشان بعنوان یک الگو بهترین و بخشنده‌ترین انسان‌ها در نیکوکاری ، جود و کرم بودند . راوی می‌گوید : پیامبر اکرم ( ص ) در ماه مبارک رمضان بر جود ، کرم ، احسان ، نیکوکاری ، بخشش و صله ‌رحم خود می‌افزودند و جود و کرمش فراگیرتر از باد وزنده بود و نیز در ماه مبارک رمضان ، قرآن را با حضرت جبرئیل ( ع ) مرور می‌کردند و در آخرین روزهای ماه رمضان ، دو بار قرآن کریم را با حضرت جبرئیل ( ع ) مرور کردند . 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه در پایان با اشاره به آیات و روایات دینی و قرآنی ، در خصوص انفاق و نیکوکاری ،  تصریح نمود : خداوند متعال در قرآن کریم مي ‏فرمايد « به خدا و پيامبر او ايمان آوريد و از آن چه شما را در (استفاده از) آن جانشين کرده است انفاق کنيد ، زيرا کساني از شما که ايمان آورند و انفاق کنند ، پاداش بزرگي خواهند داشت . در جايي ديگر مي ‏فرمايد« در حقيقت ، پروردگار است که روزي را براي هر کس از بندگانش که بخواهد ، گشايش مي دهد يا بر او تنگ مي‏ گرداند . هر چه انفاق کنيد ، عوضش را او مي ‏دهد و او بهترين روزي‏ دهندگان است » .

انتهای پیام/م