moalem

والدین دانش آموزان استخدامهای جدید آموزش و پرورش گلستان را کارشناسی شده نمی داننند.

به گزارش راه اترک، به تازگی و در مدت یک ماه، موضوع استخدامهای جدید و بسیار زیاد در آموزش و پرورش(جدای از مراکز تربیت معلم و آزمونهای کشوری) مورد بحث در محافل تخصصی و به خصوص اجتماعی قرار گرفته است.

بسیاری از تحلیل گران مسائل اجتماعی، استخدام فله ای و بدون ظابطه در هر ارگانی به خصوص ارگانهایی که با تربیت و انسان سرو کار دارند را امری خیانت بار دانسته و نتایج آن را بسیار بد و زیان بار توصیف کرده اند.

آنچه مسلم است و ظاهر قضیه این استخدامها نشان می دهد، پر کردن خلاء نیروهای بازنشسته در آموزش و پرورش، موجب گرفتن چنین تصمیمی(استخدام نیروهای سرباز معلم و نهضت و حق التدریس قدیمی) شده است.

اما به باور کارشناسان آموزش و پرورش و برخی از اساتید دانشگاه، استفاده از چنین نیروهایی آنهم در شرایط اضطرار در زمانی می تواند تا اندازه ای موثر قرار بگیرد که نیروهای بکار گرفته از تدریس فاصله نگرفته باشند و هنوز به گونه ای درگیر آموزش و پرورش باشند، امری که در برخی از این استخدامها به نقل از افراد دخیل در استخدامها، با فاصله 3 تا 6 سال صورت گرفته است.

این امر حتی با واکنش خانواده ها هم روبرو شده است.

بیشتر خانواده هایی که با ما تماس گرفته اند این استخدام ها به خصوص استخدام چنین نیروهایی را در مقطع ابتدایی و حتی راهنمایی(متوسطه اول) ظلم به فرزندان خود دانسته و نتیجه ی آن را بی سوادی فرزندان خود می دانند.

والدین یکی از دانش آموزان در شهرستان مرزی مراوه تپه خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گلستان می گوید:« جناب آقای مدیرکل آموزش و پرورش، دانش آموزان ما چه گناهی کرده اند که باید توسط معلمینی آموزش ببینند که چندین سال قبل، سرباز معلم بوده و مشخص نیست در وقفه ای که این چند سال داشته، در کجا مشغول بوده است؟
آقای مدیر کل ، این استخدام های جدید در آموزش و پرورش گلستان بر چه اساس بوده و بچه های ما چه گناهی کرده اند که باید به عنوان موش آزمایشگاهی زیر نظر معلمینی درس داده شوند که یا هیچ تجربه ای ندارند و یا تجربه های آنها مربوط به سالها قبل بوده است؟
آیا شما فرزندان خود را زیر دست چنین معملینی قرار می دهید؟؟»

تصاویر زیر گوشه ای از پیامهای این خانواده ها در این خصوص می باشد.

moalem4

 

moalem1

 

moalem2

 

moalem3

خانواده ها و حتی کارشناسان نظر می دهند که مسئولین آموزش و پرروش در خصوص استخدامها در بدنه آموزش و پرورش به خصوص در مقطع ابتدایی دقت بیشتری به خرج دهند و نیروهای متخصص و دوره دیده را جذب کنند و یا حداقل کار این استخدامها را طوری برنامه ریزی کنند که این معلم ها حداقل قبل از ورود به مدرسه تمام دوره ها را گذرانده باشند و نه این که این معلمها دوره های آموزشی خود را نیز همزمان با تدریس خود به بچه ها بگذرانند، چرا که در این شکل آموزش ، ممکن است دانش آموزان دچار افتهای تحصیلی شدید شوند و از نظر هم آموزشی و هم تربیتی دچار مشکلات شدید شوند.

انتهای پیام/رضا جامی