taksitel

علی رغم تاکید مسئولین بر کنترل قیمتها، کرایه آژانسهای داخل شهری کلاله افزایش یافت.

به گزارش راه اترک، بعد از افزایش ناگهانی قیمت بنزین، مسئولین اعلام کردند که اجازه نخواهند داد که این افزایش قیمت، بر روی سایر کالاها اثر بگذارد.

اما این کنترل تا چه حدی موفق بوده را باید از بازار و دل جامعه پرسید.

مردم اما اعتقاد دارند که کنترل بر قیمتها زیاد موفق نبوده و این امر به ضعف سیستم نظارتی برمی گردد.

وقتی کالایی همچون بنزین به خیلی از امور مردم ارتباط دارد، افزایش قیمت آن بر روی سایر کالاها نیز اثر می گذارد مگر این که دولت افزایش بنزین را با یارانه به سایر کالاها جبران کند و همراه این یارانه، سیستم نظارتی خود را نیز دقیق و محکم اجرا نماید.

هم اکنون تقریبا هیچ نظارت و حتی برنامه ای بر روی قیمت کرایه ها در حمل و نقل عمومی به خصوص در قسمت شخصی ها نیست.

حتی در قسمت حمل و نقل ثبت شده نیز، کرایه آژانسهای درون شهری در شهری مانند کلاله افزایش یافته است.

البته این گلایه علاوه بر خود مدیران آژانسها به مسئولین بیشتر برمی گردد ، چرا که مدیران آژانسها و راننده های این سرویسهای تاکسی، معتقدند که اگرچه سهمیه بنزین برای آژانسها درنظر گرفته شده است ولی هزینه های جانبی خودرو به خاطر گران شدن قیمت بنزین ، افزایش یافته و اگر این  افزایش صورت نمی گرفت، آنها نیز قیمتهای خود را بالا نمی بردند.

عده ای از کارشناسان هم معتقدند که یارانه ی معیشتی درنظر گرفته شده به هیچ عنوان با رقم گرانی های به وجود آمده بعد از گران شدن قیمت بنزین، همخوانی ندارد و این یعنی پایین آمدن سطح رفاه مردمی که حتی با دادن یارانه معیشتی، سطح رفاه مردمی به وضع قبل از گرانی قیمت بنزین نمی رسد.

نمایندگان مجلس به همراه دولت باید برنامه ای تهیه می کردند که کارشناسی شده می بود نه برنامه ای را اجرا کنند و بعد برای آن کار کارشناسی انجام دهند.

انتهای پیام/رضا جامی