jonbesh

مقامات رسمی آمریکا با اعلام رسمی خود، خبر مرگ بیشتر بازداشتیهای سیاه پوست معترض در این کشور را علنی کردند.

به گزارش راه اترک، نزدیک به دو هفته از آغاز اعتراض سیاه پوستان به نژادپرستی در آمریکا می گذرد.

در طی این مدت حکومت مرکزی که مدعی آزادی تجمعات اعتراضی در این کشور است دست به سرکوب شدید معترضان زد و در این مدت بیش از 15 هزار نفر از معترضین را بازداشت کرده و چند هزار نفر نیز زخمی شده و دهها نفر هم کشته شده اند .

بایکوت خبری رسانه ها برای نشر اخبار این اعترضات به گونه ای شده که انتشار اخبار تجمعات حتی در شبکه های اجتماعی هم موجب بازداشت خواهد شد.

رسانه های رسمی آمریکا نیز اجازه بازنشر محدود اخبار در این خصوص را از دست داده اند به گونه ای که از صدای آمریکا هیچ خبری در خصوص این تجمعات منتشر نمی شود و رادیو فردا نیز که تا چندی پیش در صفحه رسمی اش یک خبر کوتاه در این خصوص منتشر می کرد، دیگر اجازه انتشار این اخبار را ندارد.

خبرگزاری ووآی آمریکا در تازه ترین خبر خود علت برخورد دولت با معترضان را به نفع آنها و برای مبارزه با کرونا اعلام کرده است و در ضمن این اطلاعیه خود یک هشدار شدید ضمنی نیز داده که در صورت بازداشت مرگ بازداشتیها رقم خواهد خورد.

jonbesh

البته خبرگزاری ووآی آمریکا در این هشدارش نیز جانب نژادپرستانه ی خود را رها نکرده و عنوان کرده که بیشتر کشته های بازداشتیها از سیاه پوستان خواهد بود.

بعد از جنبش وال استریت، جنبش اعتراض به نژادپرستی، دومین جنبش واقعی آمریکاییهاست که برخی از کارشناسان معتقدند می تواند تحولی بزرگ را در آمریکا رقم بزند.

انتهای پیام/رضا جامی