shoramniat

قطعنامه ضد ایرانی آمریکا تنها یک رای به جز خود آمریکا به دست آورد.

به گزارش راه اترک، رایزنیهای آمریکا برای مجاب کردن کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل بی نتیجه برای این رژیم خودکامه پایان گرفت.

آمریکا که مدتها برای مجاب کردن کشورهای عضو شورای امنیت با این اعضا گفتگو کرده و به کشورهایشان مسافرت کرده بود، ساعاتی پیش تنها یک کشور را همراه خود در تایید قطعنامه ضد ایرانی همراه دید.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل با 2 رای از مجموع 15 رای مورد نیاز ، رد شد.

رادیوفردای آمریکا در این خصوص نوشت:«گزارش‌ها حاکی است که پیش نویس قطعنامه برای رای‌گیری نیازمند ۹ رای بود و تنها ایالات متحده و جمهوری دومینیکن به آن رای مثبت دادند و همه متحدان اروپایی آمریکا به این پیش‌نویس رای ممتنع دادند.»

چین و روسیه به این قطعنامه رای مخالف دادند.

حالا آمریکا تهدید کرده که از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده خواهد کرد.

اگرچه آمریکا تحریمهای یک طرفه را نزدیک به 2 سال است که خودش به شدیدترین شکل علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است ولی به گفته مقامات کشورهای اروپایی، آمریکا به علت خروج از برجام نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند، امری که آمریکا مدعی است که اگرچه از برجام خارج شده ولی چون از ابتدای آن بوده پس می تواند نظر داد.

تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران 27 مهرماه پایان می یابد و بعد از آن کشورمان می تواند خرید و فروش تسلیحات مورد نیاز و یا مازاد خود را انجام دهد.

انتهای پیام/رضا جامی