abkhizdari

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان از اجرای طرح آبخیزداری در ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی استان خبرداد.

 به گزارش راه اترک به نقل از مهر، عبدالرحیم لطفی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به سیلاب های سال ۹۷ و ۹۸ و لزوم اجرای طرح های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اقدام به انجام مطالعه و بازنگری بعضی از مطالعات اجرا شده، اقدام به انجام مطالعه در پنج زیر حوضه بزرگ استان کرد.

لطفی افزود: این حوضه ها شامل جوغان و قلی تپه در شهرستان گالیکش، چهل چای و نرماب در شهرستان مینودشت، کالا جی بزرگ در شهرستان کلاله، حوضه چوپان جر در شهرستان مراوه تپه  همچنین حوضه شاهکوه پایین در شهرستان گرگان است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گلستان ادامه داد: در سیلاب سال ۹۸ با توجه به شدت بالای بارش و همچنین میزان آن لزوم بازنگری در مطالعات در بعضی از حوضه ها در دست اقدام قرار گرفت تا با آخرین آخرین روش ها انجام عملیات آبخیزداری در این حوزه ها پیگیری شود.

وی اضافه کرد: همچنین در دو حوزه شاهکوه پایین و همچنین چوپان جر اقدام به انجام مطالعه آبخیزداری برای اولین بار شده است.

لطفی گفت: وسعت حوزه های آبخیز استان گلستان دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بوده که یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن نیاز به عملیات آبخیزداری دارد و تاکنون در یک میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار آن مطالعات آبخیزداری انجام و در بیش از ۶۵۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری به اتمام رسیده است.
انتهای پیام/