zemestan

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز طرح راهداری زمستانه در طول 5 هزار کیلومتر از انواع راه‌های استان همزمان با شروع فصل زمستان خبر داد.

 به گزارش راه اترک، مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح 315 نیرو و عوامل راهداری و 160 دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در قالب اکیپ ها و گشت های راهداری فعالیت می کنند.

وی افزود: برای اجرای بهینه عملیات راهداری 23 راهدارخانه مجهز و مقدار 10 هزار تن شن و نمک در آنها ذخیره سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: گشت های نظارتی و راهداری اداره کل به نام گشت های راه و ترابری در طول اجرای این طرح در محورها بویژه محورهای کوهستانی وپرتردد حضور دارند و از قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه مستقر در اداره کل نظارت می شوند.

وی بیان کرد: قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و راهداری زمستانه 24 ساعت قبل از هر بارش و بحران نیروهای کشیک را ساماندهی کرده و در نقاط مشخص شده مستقر می کند و با هماهنگی مدیریت بحران استان و دستگاههای عملیاتی و امدادی دیگر ، برنامه های عملیاتی گوناگون را در شرایط متفاوت اجرا خواهد کرد.

میقانی یادآور شد: مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای استان با شماره تماس 01732480019 و تلفن گویای 141 و سامانه پیامکی 1000141 در شبانه روز برای اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راهها و راهنمایی مسیرهای مناسب در خدمت کاربران جاده ای می باشد.

در طول 5 هزار کیلومتر انواع راه گلستان بیش از 1500 کیلومتر و 696 گردنه برفگیر و کوهستانی وجود دارد.

انتهای پیام/