safrogan
این روزها وضعیت خرید روغن خوراکی موجب ایجاد صفهای طولانی در شرق گلستان شده است.

به گزارش راه اترک، چند روز پیش بود که حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ای مطرح کرد: برنامه ریزی دولت موجب شده که مردم متوجه تغییر نرخ 4200 به نرخ نیمایی کالاهای اساسی نشده اند!
امری که در گفتگوهای اجتماعی رسانه ها با مردم خلاف آن بیان شد.

علی از شهروندان گلستانی در گفتگو با راه اترک می گوید: آقای رئیس جمهور چرا فکر می کنی مردم متوجه این تغییرات نمی شوند، مردم خوب می دانند وقتی روغن ظرف روغن تولید دو هفته پیش نوشته 9 هزار و خورده ای ولی باید آن را 20 یا 22 هزار بخرند، این امر نشانه یک بی تدبیری دولتی است نه چیز دیگر.

وی ادامه می دهد: مردم می دانند که برخی از گران شدنهای کالاها به خاطر فشار بیرونی نیست و سوء استفاده و خیانت برخی ها موجب بروز این فشار به مردم می شود.

حمید رضا نیز که در گالیکش زندگی می کند در این خصوص بر بی برنامگی دولت برای نظارت بر بازار گلایه دارد و افزایش قیمتها به این شکل را حاصل برنامه ریزی های دولتی می داند.

فاطمه هم که یک خانم خانه دار است به خبرنگار راه اترک گفت: مردم برای این انقلاب خون داده اند و سختیهای زیادی کشیده اند و این سختیها را که حاصل بی تدبیری است به پای نظام اسلامی که نظامی مردم سالار است نمی گذارند.

وی ادامه داد: ما می دانیم که گرانیها و این تغییرات توسط دولت انجام می شود. ای کاش خود آقای رئیس جمهور هم زندگیش مثل مردم بود تا می فهمید که تحمل سختی یعنی چه؟
محسن که کارمند است در گفتگو با راه اترک گفت: من این نوع سخن گفتن را بی احترامی به ادب و احترام مردم می دانم چرا که مردم ما مردمی فهمیم هستند و متوجه همه آنچه برایشان اتفاق می افتد هستند.

وی ادامه داد: وقتی رئیس جمهور رفاه و آسایش ما را به آمدن بایدن آمریکایی گره می زند و اجرای قانون را صبح جمعه متوجه می شود، چه گلایه ای می شود از او داشت.

حالا چند وقتی است که در سرزمین طلای سفید ، سرزمین گلهای کلزا و دانه های روغنی و ... خرید روغن برای مردم منطقه شده معظلی که حتی خرید تعاونی آنهم برای اقشار ضعیف ناممکن شده است.

مهدی از شهروندان شهر گالیکش در این خصوص به خبرنگار راه اترک گفت: برای خرید به فروشگاهی در این شهر رفتم، فروشنده روغنی 4 و نیم کیلویی را با چسباندن یک بسته کیک بالای 140 هزار تومان به بنده فروخته و این درحالی است که اولا روی ظرف این روغن مبلغی زیر 60 هزار تومان درج شده و ثانیا مشخص نیست این فروش اجباری کیک بر چه اساسی صورت می گیرد.

انتهای پیام/رضا جامی