daneshsara

صدور یک تصمیم به ضرر حدود 50 هزار دانشسرایی نزدیک به بازنشستگی، تنها به دلیل مطامع سیاسی است.

به گزارش راه اترک، چند ماهی است که حدود 50 هزار فارغ التحصیلان دانشسراهای تربیت معلم که سالها گرد و خاک تعلیم و تربیت کودکان این سرزمین را در نقاط محروم کشور به جان خریده اند، با بخشنامه ای از سوی دولت تدبیر و امید روبرو شده اند که همه آنها را شوکه کرده است.

بخشنامه ای که چند سال از عمر آنها با صدور این بخشنامه نادیده گرفته خواهد شد.

بخشنامه ای که صدور آن در آخرین سالهای خدمت آنهم به شکل تنبیهی تنها خستگی را به جان این چراغهای تعلیم و تربیت که مانند شمع سوختند تا شعله تربیت و تعلیم روشن بماند، برجای خواهد گذاشت.

برخی از تحلیل گران سیاسی صدور این بخشنامه را سیاسی دانسته و آن را اهرمی برای رسیدن به مطامع سیاسی حزبی می دانند.

آنها معتقدند که فشار بر این قشر با جمعیت بالا  آنهم در آستانه انتخابات مانند صدور توافق برجامی در دقیقه نود و نه نزدیک به انتخابات خواهد بود، یعنی فشار دولتی بر این معلمان برای گرفتن مجوز استخدامی بدون ضابطه برای جمعیتی بالا برای دولت جدید است که ظاهرا در بودجه تنظیمی نیز ردیفی برای آن گنجانده نشده است.

ارسال بخشنامه تنبیهی به تمام مناطق بر همین اساس صورت گرفته است.

اگرچه برخی از مقامات حتی خود وزیر آموزش و پرورش هم قول پیگیری موضوع را داده اند ولی آنچه مشخص است، برنامه ریزی در این خصوص از قبل صورت گرفته و در صورتی رای به نفع این معلمان صادر خواهد شد که به آنچه دولت برای آن برنامه ریزی کرده ، پاسخ مثبت داده شود.

مقامات استانی آموزش و پرورش و حتی خود وزیر هم از معلمان دانشسرایی درخواست کرده اند که کار خود را با شکایت پیش ببرند و این یعنی هم طول زمان و هم فشار بر مجلس و ...

ای کاش سیاست بازی مقامات دولتی به زندگی معلمان کشیده نمی شود.

از طرف یک فارغ التحصیل دانشسرایی در آستانه بازنشستگی