oghyanus

کشتی اقیانوس پیمای خلیج فارس، ماموریت 11 خود را آغاز کرد.

به گزارش راه اترک به نقل از مهر، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با بیان اینکه ماموریت یازدهم کشتی اقیانوس پیما به زودی انجام می‌شود، گفت: داده‌های این ماموریت در اختیار سازمان محیط زیست قرار خواهد گرفت.

دکتر بهروز ابطحی در خصوص ماموریت پیش روی کشتی اقیانوس‌پیما یا کاوشگر خلیج فارس به خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر کاوشگر دریای خلیج فارس فعال بوده و قرار است در قالب یک پروژه بزرگ که با همکاری سازمان محیط زیست داریم به ماموریت جدیدی اعزام شود.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه در این پروژه موارد مختلفی مورد بررسی علمی قرار می‌گیرد، ادامه داد: این پروژه مبنی بر پایش جامع مناطق ساحلی، دریایی و سواحل مکران بوده که به صورت قرارداد بین پژوهشگاه، سازمان محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست منعقد شده است.

ابطحی با بیان اینکه در حال حاضر پیش مطالعه برای این پروژه انجام گرفته است، اضافه کرد: همچنین نمونه برداری و داده برداری که در آماده سازی اولیه در بهمن و اسفند اجرا شده اکنون نیز در حال پردازش است.

به گفته رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در این مرحله منتظر شرایط دمای مناسب دریا هستیم که طبق برنامه، تحقیقات را آغاز کنیم؛ در واقع مطالعات دریا بر اساس دمای آب صورت می‌گیرد و هر زمان این دما مناسب شد مطالعات دریا و نمونه برداری آب و رسوب مطالعات زیستی و شیمیایی و فیزیکی و زمین شناسی دریایی را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه بیش از یک ماه به طول می‌انجامد.

ابطحی با بیان اینکه این ماموریت یازدهم کاوشگر خلیج فارس است، عنوان کرد: نتایج این داده‌ها به صورت انتشارات علمی منتشر می‌شوند و با توجه به اینکه این تفاهمنامه‌ای بین ما و سازمان محیط زیست است نتیجه کامل تحقیقات در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/