afganjahadi

بچه هیاتی ها و بسیجی ها برای کمک به آوارگان افغانی ورود کردند.

به گزارش راه اترک، افغانستان کشوری است که سالهای متمادی در گیر جنگ و درگیری بوده و همین جنگهای بسیار طولانی موجب خستگی مردم این کشور شده است.

طمع کشورهای مختلف مانند: شوروی سابق، آمریکا و انگلیس و ... ثمره اش جنگ مرگ و از دست دادن عزیزان مردم افغانی و آوارگی آنها از خانه و کاشانه بوده است.

حالا چندی است که این بار طالبان بر کل کشور سیطره یافته است و خاطره تلخ آمدن طالبان در سالها پیش و کشتارهایی که راه انداخته بودند و شکل آمدن این بار آنها که یک شکل انتخاباتی نداشته و با جنگ بر کشور حاکم شدند، موجب ترس و واهمه مردم این کشور شد و دیدیم که حوادث تلخ فرودگاه کابل چقدر از مردم این کشور را به کام مرگ کشاند.

عده ای از مردم این کشور در دره پنجشیر تلاش کردند تا مقاومتی را شکل دهند بلکه بتوانند کشور را از دست طالبان برهانند، هرچند آنها نیز از در صلح با طالبان مشروط به ایجاد یک دولت فراگیر برآمدند ولی نتیجه این رایزنیها درگیری بین دو طرف شد.

در این وانفسای سیطره طالبان عده ای از داخل کشور بر طبل دفاع از مردم افغانستان زدند که چرا جمهوری اسلامی ایران به دفاع از مردم افغانستان برنمی آید و چرا به آنها کمک نمی کند.

این افراد که ظاهرا جز هیاهو سازی کاری عملی نمی دانند و می شد برداشتهای خاص از علت این هیاهوی آنها داشت، نه به فکر افغانی و افغانستانی هستند و نه کاری برای مقاومت آنها انجام می دهند.

در این بین بازهم جریان انقلابی و بسیجی و بچه های هیاتی دست به کار شدند و به سمت مرز با افغانستان حرکت کردند و در یک حرکتی جهادی به کمک آوارگان افغانی آمدند.

جمعی از بچه های بسیجی و هیاتی شهرستان کلاله از هایت فدک الزهرا سلام الله علیه نیز به منطقه مرزی میلک رفته و همراه سایر بچه های هیاتی به امر کمک رسانی به آوارگان افغانی مشغول هستند.

مردم عزیز می توانند کمک های خود را به شماره حساب هیات فدک الزهرا سلام الله علیه واریز نمایند.

شماره کارت هیات فدک الزهرا سلام الله علیه : 6037991899948461

در تلاشیم تا گزارشهای مختلفی از مرز ایران با افغانستان در موضوع آوارگان افغانی داشته باشیم.

انتهای پیام/رضا جامی