sutzani

سامانه پیامکی سوت زنی در دادگستری گلستان راه اندازی شد.

به گزارش راه اترک، حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان به منظور مشارکت مردم در مبارزه با فساد، سامانه پیامکی سوت‌ زنی را راه‌اندازی کرده است.

رئیس حفاظت و اطلاعت دادگستری گلستان افزود: مردم می توانند سوء جریان های مالی و فساد اداری را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ پیامک کنند.

مهدی رزاقی نژاد افزود : این سامانه پلی است برای ارتباط با کسانی که می‌خواهند فساد اداری و کارچاق کنی در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه شامل اداره های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و اداره کل زندان ها و همچنین وکلا و کارشناسان را در استان افشا کنند.

به گفته وی، گسترش زمینه مشارکت مردمی در امر نظارت همگانی، پیشگیری از بروز تخلف و جرم، ارتقای سلامت نظام اداری، مقابله با فساد و توسعه فرهنگ قانون‌مداری از اهداف سامانه سوت‌زنی است.

وی افزود: اگر کسی تخلفی را مشاهده کرد می‌تواند بدون نگرانی از فاش شدن هویتش، تخلف را گزارش کند و منتظر پیگیری‌های قانونی باشد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان ادامه داد: شماره تماس ۱۵۸۰ هم در طول شبانه روز گزارش‌های مردمی را در این زمینه دریافت می‌کند.

او گفت: افراد می‌توانند حضوری هم گزارش‌های خود از متخلفین را به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به نشانی گرگان، بلوار شهید کلانتری (کمربندی)، خیابان دانشجو، دادگستری کل اعلام کنند.