azad

زمان اعلام نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد اعلام شد.

 به گزارش راه اترک به نقل از ایرنا، سخنگوی دانشگاه آزاد می گوید نتایج آزمون سراسری دانشگاه آزاد بعدازظهر پنج شنبه اول مهرماه از طریق سامانه این دانشگاه به اطلاع داوطلبان می رسد.


 سید مجتبی علوی فاضل روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه 714 رشته فقط در این دوره برای پذیرش دانشگاه اعلام شده بود اظهار کرد: 70 هزار نفر در این آزمون پذیرفته خواهند شد.


وی گفت: در این مرحله بیشترین رقابت در گروه علوم پزشکی شامل دندانپزشکی و داروسازی بود که ظرفیت کمتر از 10 هزار نفر را به خود اختصاص داده اند.


علوی فاضل گفت: در سال 92 تنها در رشته علوم پزشکی بیش از 28 هزار نفر پذیرش شده بودند.


وی با اشاره به اینکه استانداردسازی و کار کیفی در رشته علوم پزشکی موجب کاهش پذیرش در این رشته شده است گفت کار ثبت نام از پذیرفته شدگان سوم مهرماه آغاز خواهد شد و آنان با در دست داشتن مدارک اعلام شده باید به محل واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه و ثبت نام کنند.


سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعامل خوبی با وزارت بهداشت در این خصوص داشتیم و با توجه به ارزشیابی های رشته ها در راستای استاندارد سازی رشته محل های دانشگاه در رشته علوم پزشکی، کار کیفی به خوبی انجام شد و این رویه کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته ها را نشان می دهد.


علوی فاضل نسبت به دانشجویانی که در رشته های مورد نظر خود پذیرفته نشده اند اظهار کرد: تا نهم مهرماه سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه بازخواهد بود و داوطلبان در رشته های با آزمون در رشته های خود و یا در شهر دلخواه ، این امکان را دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.


وی افزود: داوطلبانی که در رشته های بدون آزمون پذیرش گرفته اند از روز شنبه آینده سوم مهرماه برای ثبت نام مراجعه کنند و توصیه می شود با توجه به زمان اعلام نتایج و آغاز سال تحصیلی در مراجعه و ثبت نام سریعتر اقدام کنند و مدارک شناسایی شامل شناسنامه ، کارت ملی ، عکس و مدرک تحصیلی پایان مقطع قبلی دبیرستان و یا پیش دانشگاهی را به همراه داشته باشند.


وی گفت: دانش آموزانی که در شهریور ماه دوره دبیرستان را به اتمام رسانده اند و گواهی پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند حتما مدرک پیش دانشگاهی آنان در دسترس نیست لذا این گروه از داوطلبان باید مدارک مورد تائید آموزش و پرورش را برای ثبت نام به همراه بیاورند.


علوی فاضل در خصوص دانش آموزان فنی و حرفه ای و هنرستانها گفت:بر اساس قانون ، دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش که دوره سه ساله هنرستان را گذرانده اند مجاز هستند در دوره کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون ادامه تحصیل دهند.


سخنگوی دنشگاه آزاد بیان کرد: براساس مصوبه ای که اخیرا ابلاغ شد این دسته داوطلبان می توانند تا مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند .

انتهای پیام/ج