magalahvaz1

سومین کنفرانس ملی بررسی مسائل جاری زبان انگلیسی و زبان شناسی برگزار می گردد.

به گزارش راه اترک، به طور یقین احساس نمودن جهان به عنوان یک دهکده، زمانی به طور عملی و تقریباً کامل قابل تصور است که زبان انگلیسی توانسته باشد نقش ارتباطی خود را در یک جامعه ایفاء نمائید.
در این راستاء با توجه به قدرت کاربردی زبان انگلیسی در زمینه های مختلف در جهان، موفقیت در به کارگیری زبان انگلیسی توسط افراد افق جدیدی از رشد در جنبه های مختلف را برای افراد می تواند داشته باشد.
اما آنچه ما امروز در سطح کشور شاهد آن هستیم بیگانگی روانی و تنفر از زبان انگلیسی است. بیگانگی که توانسته است زبان انگلیسی را در حد یک سمبل یا واحد درسی معرفی نماید. این نقش سمبلک نتیجه غفلت و نوع نگرش مسئولین در بخش آموزش و برنامه ریزی مرتبط است.
لذا آسیب شناسی بیگانگی و تنفر از زبان انگلیسی در سطح کلان از طریق پژوهش های کاملاً کاربردی و به کاربردن یافته های علمی این پژوهش ها و دیگر پژوهش ها یک حقیقت غیر قابل انکار است که مورد غفلت در بخش آموزش و برنامه ریزی در تمام مقاطع تحصیلی شده است.
بنابراین نیاز است تا پژوهش های لازم در این زمینه از دیدگاه ها و بعدهای مختلف انجام گردد و آخرین یافته های علمی به اشتراک گذاشته شود.
جهت بررسی آخرین تحولات و یافته های علمی آموزش و یادگیری، ادبیات و مترجمی زابان انگلیسی و زبان شناسی، سومین کنفرانس ملی بررسی مسائل جاری آموزش، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی و زبان شناسی در 14 و 15 بهمن  ماه 1395 در اهواز توسط مؤسسه پژوهشگران اندیشمند و با همکاری و حمایت دانشگاه مختلف خارجی و داخلی برگزار خواهد شد.
دانشگاههایی خارجی مانند دانشگاه قطر و دانشگاه سلطان قابوس عمان و دانشگاه های مختلف داخلی مانند دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)  و به عنوان مشارکت کننده علمی کنفرانس مذکور خواهد بود و کمیته علمی به صورت کمیته بین المللی و متشکل از اعضاء هیات علمی دانشگاههایی مانند دانشگاه میسور، دانشگاه سهر، دانشگاه اردن، دانشگاه شهید چمران اهواز و واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز تحقیقاتی مانند مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری انتخاب گردیده است.
در جهت نگرش چندگانه به آخرین تحولات زبان انگلیسی و زبان شناسی، رشته ای بودن به عنوان مبنای اصلی کنفرانس برنامه ریزی شده است تا متخصصین با تخصص و گرایش های مختلف زبان انگلیسی بتوانند مسائل جاری مرتبط با زبان انگلیسی را از دیدگاه های مختلف و بر اساس گرایش خود بررسی نمایند.

با توجه به استقبال خوب دو دوره پیشین کنفرانس مذکور، برای سومین دوره کنفرانس نیز از پژوهشگران و دانشگاهیان داخل و خارج از کشور دعوت گردیده است تا مقالات خود را  با توجه به محورهای کنفرانس به یکی از زبان های فارسی یا انگلیسی برای دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند

مقالات دریافت شده در صورت دریافت تاییدیه از طرف کمیته علمی کنفرانس جهت ارائه به صورت شفاهی یا پوستر اعلام می گردند و مقالات منتخب شده کنفرانس، بعد از ارائه در کنفرانس در مجلاتی مانند مجله آموزش زبان انگلیسی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) منتشر می گردند و طبق برنامه ریزی کنفرانس نیز مانند دومین دوره کنفرانس، برای ایندکس شدن تمامی مقالات در پایگاه سیویلیکا اقدام می گردد.

استقبال خوب ارسال مقالات دومین دوره کنفرانس از داخل و خارج از کشور مانند اولین دوره کنفرانس نشان می دهد که این کنفرانس می تواند برای سومین دوره با رشد علمی بهتری مسیر علمی خود را ادامه دهد و حتی پایه مناسب آکادمیکی در زمینه زبان انگلیسی و زبان شناسی برای پژوهشگران و دانشگاهیان داخل و خارج کشور در آینده باشد.

کارگاه های تخصصی مرتبط با محورهای کنفرانس توسط متخصصین مختلف برگزار می گردد تا زمینه جهت بهتر برگزار شدن بعد و جنبه علمی بهتر مهیا گردد.

در آخر اینکه، یاد آور می شود که اهمییت و جایگاه زبان انگلیسی و زبان شناسی بر کسی پوشیده نیست به طوری که موفقیت در حل معضلات یادگیری و آموزش زبان انگلیسی و زبان شناسی می تواند راهکاری برای گسترش موفق تر و حتی پایدارتر  ارتباطات جهانی انسان ها در زمینه های مختلف از جمله تبادل علمی باشد.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال چکیده می توانند به وب سایت سومین کنفرانس ملی بررسی مسائل جاری آموزش، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی و زبان شناسی (WWW.ELTL.IR) مراجعه نمایند.