2313

آتش زدن کاه و کلش مزارع جرم محسوب می شود .

به گزارش راه اترک، جلسه کمیته پیشگیری و اطفاء حریق در شهرستان کلاله برگزار شد. بیانی سرپرست فرمانداری کلاله در این جلسه گفت:آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول ؛ مضرات بسیاری برای زندگی جانوران و بافت خاک دارد.

بیانی بر اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی تاکید کرد و ادامه داد : پیشگیری و مدیریت اطفای حریق نیاز به مساعدت و مشارکت همگانی تمامی ادارات دارد.

فرماندار کلاله با بیان اینکه آموزش های محلی و فرهنگ سازی برای پیشگیری از آتش سوزی بسیار موثر است؛ افزود : باید از تمامی ظرفیت ها؛ همچون امامان جمعه و جماعت، رسانه های جمعی و..استفاده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد : دستگاه وسیله اتش نشانی سبک در سطح شهرستان فعال بوده تا در مواقع احتمالی وارد عمل شوند و اکثر راه های بین روستایی جهت عبور و مرور اکیپ های اطفاء حریق بازگشایی شده است.

بیانی به ماده ۲۰ قانون هوای پاک اشاره کرد و اظهار داشت : آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بر اساس این‌ماده ممنون و جرم محسوب می شود و با متخلفین طبق این قانون توسط دستگاه قضایی و محیط زیست برخورد خواهد شد.

رییس مدیریت بحران کلاله در پایان گفت : طبق امار گشت های مشترکی که به صورت شبانه روز در شهرستان صورت می گیرد؛ ۳۱ مورد اطفا حریق در مزارع شناسایی و توسط اکیپ های اطفاء حریق خاموش گردید.

45362