mahvarrre

تعداد 15 خط تلفن ماهواره‌ای برای دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانهای تابعه استان خریداری شده است.

به گزارش اترك به نقل از گلستان ما :قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در نشست با دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانهای تابعه استان گلستان اظهار داشت: این خطوط ماهواره‌ای با هدف تقویت سیستم ارتباطی استان در مواقع بحرانی تهیه شده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با راه‌اندازی این سیستم ارتباطی، بتوان از مسیر ارتباطی قوی و قابل اتکایی در زمان بروز حوادث احتمالی در استان برخوردار بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: تلفن های ماهواره‌ای از بهترین قابلیت ارتباطی برخوردار است و به جز در فضای بسته در فضای آزاد و در هر نقطه‌ای قابل ارتباط دهی بوده و نقطه کور ندارد.

سمیعی خاطرنشان کرد: برای تحویل این خطوط ارتباطی به دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه استان، جلسه آموزشی و توجیهی برگزار شده است.

سیستم های ارتباطی مختلفی در گلستان راه اندازی شد

وی با اشاره به خرید این خطوط ارتباطی از محل منابع مدیریت بحران استان یادآور شد:‌ تاکنون سیستم های ارتباطی مختلفی از جمله دکل ارتباطی مختص مدیریت بحران و سیستم EUC  (مرکز کنترل و فرماندهی حادثه) در استان راه اندازی شده است.

سمعی متذکر شد: برای استفاده از قابلیت‌های ارتباطی مدیریت بحران استان در سال جاری، برنامه‌های عملیاتی و تخصصی تعبیه شده است. برنامه ارزیابی و تست خطوط ارتباطی از دیگر اموری است که هر هفته یک بار توسط مسئولان ارتباطی مدیریت بحران استان انجام می‌گیرد.

هزینه در بخش آموزش مدیریت بحران سرمایه گذاری است

مدیر کل مدیریت بحران استان استان گلستان همچنین از برنامه پیشگیری به عنوان سرلوحه برنامه‌های سال 92 نام برد و اظهار داشت: در این برنامه با رویکرد پیشگیری به دنبال برنامه‌ریزی و سیاست‌گزاری در موضوعات مرتبط با مدیریت بحران به ویژه آموزش خواهیم بود.

سمیعی ادامه داد: هزینه در بخش آموزش مدیریت بحران به معنای سرمایه گذاری است و باید از برنامه‌های آموزشی در این حوزه حمایت شود.

استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل این استان را تهدید می‌کند.