بهاره شعبانپور مخترع و پژوهشگر نمونه گلستانی موفق به تعیین فرمولاسیون ماهی شد.

اقتصاد مقامتی یعنی بهره وری کامل از تمام زمینه ها. منجمله استفاده از هوش و ذکاوت و خلاقیت .

به گزارش اترک به نقل از گلستان ما ؛ مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان گلستان با معرفی پژوهشگران نمونه استان برگزار شد . بهاره شعبانپور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یکی از پژوهشگران نمونه استان گلستان بود که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت .

بهاره شعبانپور گفت : تا بحال در زمینه های مختلفی کار پژوهشی کرده ام و معتقدم پژوهش مسیری است که می تواند سرچشمه علوم جدیدی باشد به شرطی که در مسیر توسعه و بر طرف کردن نیازهای مردمی قرار گیرد .

shaban

شعبانپور که پژوهشگر برتر شبکه زنان دانشمند جهان اسلام است ، گفت : در مورد این اختراعی که به عنوان پژوهشگر نمونه برگزیده شدم باید بگویم با همکاری مهندس کاوه رحمانی فرح در مورد اختراع مربوط به بهینه سازی و تعیین فرمولاسیون سوسیس ماهی همکاری داشتم و زدیک به دو سال است که درگیر این پژوهش و اختراع هستیم .

وی که از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان می باشد گفت : بیش از دو سال است که شبانه روز در مورد این پروژه به اتفاق مهندس کاوه رحمانی فرح کار می کنم . جرقه کار از آنجا بود که پایان نامه کارشناسی ارشد من با همین موضوع بوده و ما تصمیم گرفتیم برای تنوع غذایی سفره های مردم این غذا و اختراع جدید را وارد سبد غذایی خانوار و بازار بکنیم لذا در همین راستا کارهای زیادی روی فرمولاسیون در آزمایشگاه صورت گرفت تا اینکه نهایتا به یک فرمول بهینه رسیدیم و توانستیم آن را ثبت کنیم که اکنون مراحل پایانی ثبت را می گذراند .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اذعان داشت : معمولا در مراحل پژوهش و کشف اختراع مشقت ها و دشواریهای فراوانی وجود دارد و ما به لحاظ هماهنگی های بین ادارات و نهادها و پشتیبانی تکنولوژیکی به مسائلی برخوردیم ولی هیچکدام از این ها نتواست در اراده ما خللی ایجاد کند ولی مسئله مهمی که اینجا وجود دارد اینست که اختراعی که ثبت می شود نیاز دارد به مرحله تجاری سازی برسد ، تولید انبوه شود و به بازار عرضه شود و این نیازمند یک حامی مالی و اسپانسر است که الحمد لله من شنیدم مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان این کار را برای کسانی که اختراع دارند انجام می دهد و من امیدوارم این حمایتها ادامه داشته باشد .

بهاره شعبانپور عنوان کرد : پژوهش الگویی موفق برای جستجوی علم است که می توان با سرمایه گذاری در این بخش به اطلاعات و یافته های جدیدی دست یافت و می توان پژوهش را برای توسعه و اعتلای کشور بکار گرفت بخصوص الان که در فرصت تحریم ها قرار داریم اندیشه ها و تراوشات ذهنی نخبگان ما در حال شکوفا شدن است و ما می توانیم از این فرصت برای ترقی و پیشرفت استفاده نماییم .