modar16

معلمان در صفحات درس آزاد، درس حذف شده مربوط به شهید محمد حسین فهمیده را می گنجانند.

 

به گزارش راه اترک، با آمدن کتابهای درسی مدارس، معلمان و دانش آموزانی که کتابهای درسی را تحویل گرفتند اول صفحات آن را ورق زدند تا شاهد تغییرات جدید باشند.

اما یکی از این تغییرات انجام شده که خانواده ها متوجه آن شدند دل بسیاری از مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی را شکست.

حذف نام شهید محمد حسین فهمیده ، آن نوجوان 13 ساله ای که رهبر انقلاب در خصوص وی فرموده بود: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.» اصلا و به هیچ وجه قابل قبول نبود.

اما این کاری بود که صورت گرفته و کتابها چاپ شده است و شاید این تازه یکی از اولین تغییراتی است که مغایر با آرمانهای انقلاب است.

یکی از معلمان کشور در پیامی که به کانال فارس پلاس ارسال کرده است ، پیشنهادی را به همه معلمان مقطع ابتدایی برای حفظ یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده داده است.

وی در این خصوص نوشته است:

«با عرض سلام و خسته نباشید
من معلم ابتداییم
 از وقتی که خبر حذف نام و یاد حسین فهمیده از کتاب هدیه اسمانی را شنیدم خیلی ناراحتم تمام نیرویی که میتونم برای زنده نگه داشتن نام و یادش انجام میدم
در درس بخوانیم یه درس با عنوان درس ازاد هست که بچه ها در مورد شهر و دیار خودشون یا مدرسه خودشون مینویسن
امسال باید درمورد قهرمان مون بنویسیم از حسین فهمیده که رهبرِ کوچک رهبر انقلاب بوده و از همه ی همکارهام میخوام این کاررا انجام دهند.»

modar15

طرح حذف نام شهدای دانش آموز در دولت یازدهم با واکنشها و مخالفتهای فراوانی در سراسر کشور مواجه شده است.

هنوز مسئولین وزارت آموزش و پرورش، واکنشی به این اعتراضاها نداده اند.

انتهای پیام/جامی