darsfahmide1

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور در خصوص حذف درس شهید محمد حسین فهمیده دست به توجیه زد.

به گزارش راه اترک، موضوع حذف درسهایی که به زندگی شهدا به خصوص شهدای نوجوان می پردازد در زمانی روی می دهد که چند ماه قبل از آن دولت یازدهم لایحه ای معنادار را به مجلس ارائه می دهد. لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به پروتكل اختياري كنوانسيون حقوق كودك در مورد به كارگيري كودكان در منازعه مسلحانه که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران ضمن قبول این قانون اجازه استفاده از کودکان را در منازعات مسلحانه نخواهد داشتپ!!

این امر مسلمی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کودکان را به جنگها وارد نمی کند ولی اینکه منظور این لایحه چیست و چرا ایران تا این زمان به این لایحه نپیوسته است، موضوعی است که باید بررسی شود و البته در این نوشته جای بحث آن نیست.

اما در هر صورت بعد از ارائه این لایحه ، وزارت آموزش و پرورش هم در اقدامی که چه با اطلاع و چه بی اطلاع از نظر رژیم صهیونیستی دست به حذف قسمتی از درس 15 که به زندگی شهید محمد حسین فهمیده پرداخته بود می زند!

و بعد از واکنشهای مختلفی که در کشور به این حذف شکل می گیرد، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان به عنوان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، در گفتگو با خبرگزاری دولت(ایرنا)اعلام می کند که  حذف درس شهید فهمیده مد نظر نبوده و قرار است که این درس در پایه هفتم و البته در سال بعد گنجانده شود!!

اما نکته این است که چرا از این درس فقط باید زندگی شهید محمد حسین فهمیده حذف شود و چرا این حذف با سخنان صهیونیستها همزمان می شود و چرا شما در خصوص اینکه این امر به خاطر جابه جایی است مطلبی به مردم نگفته اید؟

در ضمن آقای محمدیان بیان داشته است که در سال آینده این درس به پایه هفتم اضافه خواهد شد ، اما این امر با توجه به تغییراتی که در دولت روی خواهد داشت ، مشخص نیست که محقق شود و معلوم نیست آقای محمدیان چگونه روی آن برنامه ریزی کرده اند؟

ما نیز آرزومندیم که این حذف به خاطر مسائل سیاسی و ... نبوده باشد!

انتهای پیام/جامی