علی لاریجانی

برخی از چهره های شاخص دنیای سیاست از کاندیداتوری ریاست جمهوری سال 96 انصراف داده اند.

به گزارش راه اترک، انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 در اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

رقابت در این انتخابات بین دو جریان اصلی اصول گرا و اصلاح طلب می باشد.

آنچه مسلم است، اصلاح طلبان به جز حجت الاسلام سحن روحانی، چهره شاخص دیگری ندارند و حتما بر روی آن هم مانور خواهند داد، اگر چه حسن روحانی علی رغم شعارهای اولیه خود مبنی بر حل مشکلات کشور در 100 روز، نتوانست به وعده های داده شده جامه ی عمل بپوشاند و این امر موجب کاهش محبوبیت وی در کل کشور شده است ولی در کل، جناح اصلاح طلب به علت عدم وجود چهره جایگزین به سمت او رجوع خواهند کرد.

در آن طرف نیز اصول گرایان هنوز به اجماع نرسیده اند و علی رغم وجود چهره های مختلف سیاسی، هر از چند گاهی برخی از این چهره ها از انصراف خود جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهند.

سردار محسن رضایی یکی از اولین کاندیداهایی بود که انصراف خود را اعلام کرد. بعد از وی ، دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولتهای نهم و دهم، از انصراف خود جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

انصراف بعدی جبهه ااصول گرایان به علی لاریجانی رسید. وی که در گچساران سفر کرده بود به خبرنگاران گفت: برای انتخابات آینده ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوم و تصمیمی ندارم.

حال باید دید در این 7 ماه باقی مانده اصول گرایان بر روی چه گزینه ای به اجماع خواهند رسید و اصاح طلبان هم چه گزینه های انحرافی را برای مطرح کردن گزینه اصلی خود که همان حسن روحانی است، مطرح خواهند کرد.

انتهای پیام/جامی