raisjomhurrr9581

رئیس جمهور در بدو ورود به کشور در خصوص کشتار مردم یمن توسط سعودیها بدون اشاره به محکومیت این کشتار گفت: واقعاً باورکردنی نیست که در ماه حرام ، اینها بدون هیچ دلیلی به کشتار مردم برادر و مسلمان خودشان و زنان و کودکان ادامه می دهند.

به گزارش راه اترک، رئیس جمهور کشورمان که در زمان کشتار مردم مسلمان یمن در سفر شرق آسیا به سر می برد به هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه در خصوص این کشتار فقط به ابراز تاسف بسنده کرد و گفت: «اوضاع یمن بسیار تأسف بار است. یک ملت مظلوم و بی گناه که وضع اقتصادی خیلی خوبی ندارد، مدت دو سال است زیر بمباران های دولت سعودی قرار دارد.»

وی در ادامه سخنانش در این خصوص گفت:« واقعاً باورکردنی نیست که در ماه حرام ، اینها بدون هیچ دلیلی به کشتار مردم برادر و مسلمان خودشان و زنان و کودکان ادامه می دهند.»

حال مشخص نیست که چرا رئیس جمهور به هیچ وجه از واژه محکوم کردن این کشتار استفاده نکرده است.این در حالی است که در حادثه فرانسه که تعداد کشته ها از شهدای کشتار یمن کمتر هم بود، رئیس جمهور از واژه محکومیت استفاده می کنند و آنرا جنایت ضد بشری برمی شمرند.

vazyaman2

متن کامل سخنان رئیس جمهور در خصوص کشتار مردم یمن که در پایگاه اطلاع رسانی ایشان منتشر شده است را در زیر بخوانید.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اوضاع یمن اظهارداشت: اوضاع یمن بسیار تأسف بار است. یک ملت مظلوم و بی گناه که وضع اقتصادی خیلی خوبی ندارد، مدت دو سال است زیر بمباران های دولت سعودی قرار دارد.

دکتر روحانی افزود: واقعاً باورکردنی نیست که در ماه حرام ، اینها بدون هیچ دلیلی به کشتار مردم برادر و مسلمان خودشان و زنان و کودکان ادامه می دهند و من امروز در سخنرانی ام به این نکته اشاره کردم که اگر ما در آسیا می خواهیم شاهد توسعه و پیشرفت باشیم، نمی تواند شرق آسیا از غرب آسیا فاصله داشته باشد. این دو منطقه آسیایی در هم تأثیرگذار هستند و همه ما باید از همه توانمان استفاده بکنیم برای اینکه منطقه غرب آسیا را امن بکنیم هم در مبارزه با تروریسم و هم در جلوگیری از تجاوزات غیرقانونی و خلاف اصول انسانی که امروز در این منطقه صورت می گیرد.

دکترروحانی اظهارامیدواری کرد از برکت ماه محرم، ابا عبدالله الحسین(ع) و فرهنگ عاشورا همه ما بتوانیم به نفع دنیای اسلام به نفع ثبات دنیای اسلام و به نفع پیشرفت هم جهان اسلام و هم قاره آسیای استفاده بکنیم.

تصویر این سخنان در خود پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور:

vazyaman1