hanagmat2

آیا پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم به همه آنچه مردم قبول داشتند عمل می کرد؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با تعدادی از رسانه ها سخنانی را مطرح کردند که نیاز به تفسیر داشت و عدم تفسیر این سخنان توسط ایشان که عالم سخندانی هم هستند، می تواند تفسیرهای زیادی را از خود برجای بگذارد.

سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی که بیشتر مواردش بر پایه یک روایت کننده ثالث مطلب منشتر می کند، در روز چهارشنبه 12 آبان ماه مطلبی را منتشر کرده و در متن نوشته ها صحبتی را از آیت الله هاشمی بیان می کند که ظاهر این نوشته همراهی مطلق پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم را با مردم زمانش در همه اعمال و رفتارها نشان می دهد!!!

امری که هیچ مسلمانی و حتی هیج نص تاریخی آن را تایید نمی کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این سخن خود می فرماید:«مگر ما در لباس پیامبر(ص) می‌توانیم فراتر از خود پیامبر(ص) عمل کنیم. مگر اسلام، دین سهله نیست؟ مگر احکام امضایی پیامبر(ص) نسبت به احکام انشایی بیشتر نبود؟ یعنی آنچه را که مردم داشتند را پیامبر خدا(ص) قبول نکرده بود تا به آن شیوه زندگی کند؟ »

hanagmat1

آیا واقعا پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم تمام آنچه مردم زمانش داشتند را پذیرفته بود؟

آیت الله حرفی را زده اند که به نوعی تهمت به پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم از آن برمی آید: آیا واقعا پیامبر می خواست به شیوه مردم زمانش زندگی کند؟؟؟؟؟

مثلا مردم زمان حضرت رسول: فرزندان دختر خود را زنده به گور می کردند، مشروب می خوردند، زنا برای آنها عار نبود، بت می پرستیدند و برای خدا شریک قائل بودند ، به خرافات اعتقاد داشتند، اهل قمار بودند و ... 

آیا واقعا پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم تمام آنچه مردم زمانش داشتند را پذیرفته بود؟

مسلما خود حضرت آیت الله هم چنین منظوری نداشته و نخواهند داشت ولی مدیریت سایت ایشان مطالب ایشان در این دیدار را به گونه ای جمله بندی کرده اند که  با خواندن این متن چیزی غیر از این معنا به انسان دست نمی دهد.

امیدواریم خود حضرت آیت الله هاشمی با بازخوانی آنچه در سایت ایشان منتشر شده است با منتشر کننده سخنانش برخورد لازم را صورت داده و در این خصوص توضیح لازم را نیز در سایت ارائه دهند.

انتهای پیام/ رضا جامی