akhpahlevan2

امام جمعه قرناوه علیاء در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: باید از این ایام درس عبرت بگیریم و پی به خدا شناسی و روز حساب ببریم.

به گزارش راه اترک، حاج مطلب آخوند پهلوان زاده، امام جمعه قرناوه علیاء در خطبه های نماز جمعه این هفته بر عبرت گیری از بهار طبیعت تاکید کرد.

امام جمعه قرناوه علیاء گفت: یاد مرگ با طبیعت گره خورده است همانطور که طبیعت در زمستان می میرد و در بهار زنده می شود، انسان هم در دنیا می میرد و در قیامت زنده می شود.
وی ادامه داد: چنانکه پیامبر اسلام(ص) فرمود:اذا رأیتم الربیع فأکثروا ذکر النشور» هرگاه بهار وارد شد زیاد به فکر نشور(قیامت) باشید.
امام جمعه قرناوه علیا با اشاره به موضوع بهار و اشاره به حدیث مبارک پبامبر اکرم (ص) خطاب به نماز گزاران توصیه کرد که نسبت به تغیرات این ایام تفکر کنند .

حاج مطلب آخوند ادامه داد: باید از این ایام درس عبرت بگیریم و پی به خدا شناسی و روز حساب ببریم .
وی افزود: در زمستانی که همه گیاهان در طبیعت مرده اند را در بهار زنده می کند و این قادر و توانا بودن خدواند را اثبات می کند و در روز قیامت ما انسان ها را نیز پس از مردنمان زنده خواهد کرد.

این عالم دینی ادامه داد: به شما مردم متدین سفارش میکنم در سیر و سفر های که به طبیعت خداد دادی میرویم به نحو مطلوبی  و با موازین اسلامی از آن استفاده کنید و برای عیش و نوش و هوا و حوس از  نعمت های الهی استفاده نکنید و همان طور که لباستان را تازه می کنید اخلاقتان و ایمانتان را نیز تقویت کنید.

جان محمدی، شهروند خبرنگار افتخاری راه اترک