شاید در زمان دیگری از ریل آهن ایران -قزاقستان-ترکمنستان بهره برداری شود.
به گزارش اترک به نقل از گلستان ما ، خبرنگاران گلستانی در نشست خبری با نماینده گرگان و آق قلا ، 10 مورد ایراد فنی از خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان گرفتند .
به گزارش گلستان ما ؛ در نشست خبری عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی جالب بود که سوالات اکثر خبرنگاران پیرامون خط آهن ایران ترکمنستان و قزاقستان بود .
در این بین خبرنگاران استان گلستان بیش از 10 مورد ایراد فنی و البته درست از این خط آهن گرفتند که نماینده مردم گرگان به این شبهات پاسخ داد.
1 - عدم احداث ایستگاه تغییر بوژی در خاک ایران و استفاده از عواید آن در آینده
2 - تغییر نام اداره کل راه آهن استان گلستان بنام اترک
3 - حذف ایستگاه گرگان از مسیر خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان
4 - آزادی رانندگان کامیون های ایرانی که در زندان های ترکمنستان به سر می برند و پیش بینی چنین مواردی در آینده
5- روابط تیره ترکمنستان و قزاقستان و تاثیر آن بر روابط ایران با این دو کشور
6 - عدم استاندارد بودن و کیفیت ریل های کار گذاشته شده در ایران
7 - گذر ریل های خط آهن از جاده های مواصلاتی در برخی مسیرهای بین راه
8- ظرفیت انتقال بار 1 و نیم میلیون تنی در حالی که گفته شده سالانه 7 میلیون تن غلات از قزاقستان از طریق ایران به جنوب برده می شود
9 - عدم پیوست امینتی برای احداث پایانه غلات در مرز اینچه برون ( ایضا پیوست پدافند غیر عامل )
10 - اینکه یک بار سال گذشته این خط راه آهن افتتاح شده بود و چه لزومی داشت مجددا هزینه افتتاح داشته باشیم
نماینده مردم گرگان در ادامه این نشست در جواب این سوالات اظهار کرد: جمع بندی ها نشان می دهد که ضرورتی نداشت به این زودی این خط آهن افتتاح شود و می شد در شرایط بهتری این افتتاح را داشته باشیم اما شرایط منطقه ای و حضور روئسای جمهور دو کشور طرفین را مجبور کرد که این افتتاح را انجام دهیم .