chadormeshki1

پارچه ی مشکی یکی از پرکاربردترین رنگها در پوشش رسمی زنان مسلمان می باشد.

به گزارش راه اترک، رنگ مشکی یکی از پرکاربردترین رنگها در پارچه های مخصوص چادری است و یکی از ویژگیهای پارچه های مشکی ، عدم رنگ پریدگی چادر در مقابل آفتاب می باشد.

تحقیقات زیادی توسط دانش پژوهان ایرانی در خصوص به دست آوردن پارچه های با کیفیت و ثبات رنگ شده که موفقیتهایی نیز به دست آورده اند.

پارچه های مشکی که این روزها در سطح بازار وجود دارد و مرغوبیت بهتری هم دارند ، پارچه های زیر می باشد که ضمن معرفی آنها، ویژگیهای خاص آنها را هم بیان می کنیم.

کرپ:
این پارچه کاملا مات است و دوام بسیار بالایی دارد. رنگ آن کاملا مشکیست. این پارچه برای استفاده چادرهای روزانه و محیط کار به دلیل دوام زیاد و عدم نیاز به اتو مناسب است.

سوپر_کن_کن_مروارید(ژورژت):
کمی براق است، این پارچه به راحتی چروک نمی شود و خاک و پرز نمی گیرد و دوام مناسبی دارد. رنگ آن کاملا مشکی است. به دلیل بافت ریز و کیفیت بالای پارچه تار و پود پارچه از طریق چشم به راحتی قابل تشخیص نیست. از نظر وزن نسبت به سایر پارچه‌ها کمی سنگین‌تر ولی مناسب استفاده روزانه است. قسمت بیرونی چادر لطیف و قسمت داخلی حالت کرپ دارد در نتیجه چادر سر نمیخورد.

سوپر_ژورژت:
تمام ویژگی های ژورژت را دارد علاوه بر اینکه ریزبافت تر و درنتیجه با دوام تر و کمی ضخیم تر از ژورژت است. در واقع سوپر ژورژت یک ژورژت با کیفیت بالاتر و کمی براقیت بیشتر است.

ندا: بهترین_پارچه_ما
مقدار بسیار کمی براق است و براقیتش از پارچه‌های ژرژت و سوپر_ژرژت کمتر است ، این پارچه هم به راحتی چروک نشده و خاک و پرز نمی گیرد و دوام بسیار خوبی دارد. رنگ آن کاملا مشکی است. به دلیل بافت ریز و کیفیت بالای پارچه تار و پود پارچه از طریق چشم به راحتی قابل تشخیص نیست. قسمت بیرونی چادر لطیف و قسمت داخلی حالت کرپ دارد در نتیجه چادر سر نمی‌خورد.ندا نسبت به ژورژت و سوپر_ژورژت سبک تر و زیباتر است و کیفیت بالاتری دارد اما از کرپ سنگین‌تر است. یکی از تفاوت‌های ندا با سایر پارچه‌ها حالت پفی است که دارد که باعث می‌شود چسبان نشود.

عفاف_الجمیل:
مشابه ندا_امیرات است با این تفاوت که نازک تر زیباتر و سبک تر است. این پارچه عرض کم دارد و مخصوص چادر سنتی است و امکان دوخت چادرهای دیگر با این پارچه نیست.

حریر_زمرد:
مشابه ندا_امیرات است با این تفاوت که سبکتر و لخت تر و براقیتش کمی از ندا بیشتر است در نتیجه در مقایسه‌ی ندا با این پارچه ، ندا مشکیتر است.

سلاله:
از خانواده‌ی سوپر_کن_کن_ژورژت است. پارچه‌ای براق و ضخیم. اگر به دنبال یک پارچه با عمر طولانی و مقاومت خیلی بالا هستید سلاله انتخاب خوبیست فقط کمی سنگین تر از سایر پارچه هاست.

انتهای پیام/مرادیانی