rahkal1

استاندار  در خصوص اجرایی شدن خط راه آهن حومه ای گرگان-گنبد - کلاله، گفت: اجرایی شدن این خط ریلی مطالبه مردم منطقه است و به اندازه یک بزرگراه کار حمل و نقل را انجام می دهد.

به گزارش راه اترک به نقل از گلستان ما، حسن صادقلو، در آیین ورود اولین قطار کانتینری چین به ایران از طریق پایانه ریلی مرزی اینچه برون، که با حضور محمدی،معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت های ریلی در گلستان انجام داده که مهمترین آن تکمیل راه آهن اینچه برون بوده است.

وی افزود: این خط ریلی و توسعه ترانزیت کالا می تواند باید برای این منطقه و استان ارزش افزوده ایجاد کند.

وی یا آور شد:برای تحقق استمرار تردد قطارهای ترانزیتی از مسیر راه آهن اینچه برون باید معافیت ها و مشوق های لازم برای تجار و بازرگانان پیش بینی شود.

استاندار گلستان،خاطر نشان کرد: تسریع در احداث خط عریض و تغییر بوژی، ایجاد سکوها تخلیه بار در ایستگاه راه آهن اینچه برون، توسعه روابط با ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی و چین، راه اندازی ایکس ری کانتینری و احداث بندرخشک را از دیگر نیازهای راه آهن اینچه برون است که می تواند نقش ویژه ای در ایجاد ارزش افزوده برای این خط ریلی داشته باشد.

صادقلو اقدامات دولت در چهار سال گذشته در حوزه زیرساخت راه آهن در استان گلستان را در راستای خدمت رسانی دانست و گفت: دولت این اقدامات را در راستای توسعه خط ریلی اینچه برون انجام داده و چند پیوست کلی نیز برای کریدور شدن این منطقه پیش بینی کرده است.

استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه خطوط ریلی در توسعه، گفت: ورود نخستین محموله کانتینری با قطار از کشور چین، طلیعه ای برای توسعه ترانزیت کالا از محور ریلی اینچه برون گلستان محسوب می شود.

وی با اشاره به تصویب نهایی ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در مجلس شورای اسلامی و آغاز عملیات اجرایی بندرخشک در این منطقه ، تصریح کرد: اجرایی شدن این دومسئله می تواند به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده خط ریلی کمک کند.

صادقلو با تاکید بر لزوم اجرایی شدن خط راه آهن حومه ای گرگان - گنبد - کلاله به عنوان بخشی از راه آهن گرگان – مشهد، گفت: اجرایی شدن این خط ریلی مطالبه مردم منطقه است و به اندازه یک بزرگراه کار حمل و نقل را انجام می دهد.

لازم به ذکر است در آذر ماه سال 1393 راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون در استان گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت که می تواند نقش بسزایی در انتقال بار از ایران به کشورهای حوزه CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) و چین و بالعکس داشته باشد.

انتهای پیام/


 

ای کاش این خط آهن فقط محدود به کلاله نشود و تا مراوه تپه ادامه پیدا کند و مراوه تپه را هم از بن بست اقتصادی دربیاورد.

امیدواریم مسئولین به این امر توجه داشته باشند.