بایدن از توافق جدیدی در غزه خبر داد که مورد قبول صهیونیستهاست و طی آن، صهیونیستها از کل غزه بیرون خواهند رفت.

 به گزارش بخش سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی راه اترک، بایدن از جدیدترین برنامه صلح در فلسطین خبر داد که سه مرحله دارد و طی آن صهیونیستها قبول کرده اند ته از کل غزه، بیرون بروند.

بی بی سی در این خصوص نوشت: این مرحله با یک آتش‌بس شش هفته‌ای آغاز می‌شود که طی آن اسرائیل از مناطق پرجمعیت غزه عقب نشینی می‌کند.

حماس «شماری » از گروگان‌ها از جمله زنان، سالمندان و مجروحان را در ازای صدها زندانی فلسطینی آزاد خواهد کرد. اجساد گروگان‌های کشته شده اسرائیلی به خانواده‌هایشان بازگردانده می‌شود.

غیرنظامیان فلسطینی در تمام مناطق غزه به خانه‌های خود باز خواهند گشت.

روزانه ۶۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه خواهد شد و صدها هزار واحد مسکونی موقت توسط جامعه جهانی ارسال خواهد شد.

در این دوره شش هفته‌ای، مذاکرات با میانجیگری آمریکا و قطر ادامه خواهد یافت. در صورت موفقیت این مرحله، قسمت بعدی طرح آغاز می‌شود.

شامل آزادی تمامی گروگان‌های زنده از جمله سربازان مرد خواهد بود.

خروج کامل نیروهای اسرائیلی ازغزه.

آتش‌بس به «توقف دائمی مخاصمات» ارتقا خواهد یافت.

اجساد تمامی گروگان‌های اسرائیلی باقیمانده در غزه بازگردانده می‌شود.

طرح «بازسازی بزرگی» برای غزه آغاز خواهد شد از جمله کمک‌های آمریکا و جامعه بین المللی برای بازسازی خانه‌ها،‌ مدارس و بیمارستان‌ها.

اینکه در طرح جدید صهیونیستها از خواسته های خود عقب نشینی کرده اند بسیار مهم است ولی باید در این طرح به آزادی سواحل، آزادی مرزها با مصر و آزادی ارتباط با سایر بخش‌های فلسطین مشخص نشده است.

انتهای خبر/رضا جامی 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید