مدیرکل آموزش و پرورش استان گستان در خصوص تنبیه صورت گرفته دانش آموزان کلاله ای واکنش نشان داد.
به گزارش راه اترک به نقل از فارس، محمدرضا وطنی بعد از ظهر امروز در خصوص موضوع تنبیه بدنی تعدادی از دانشآموزان مدرسه طالقانی کلاله، اظهار داشت: پس از مطرح شدن تنبیه بدنی دانشآموزان مدرسه تعطیل بوده که امروز مسؤول حراست آموزش و پرورش در حال بررسی موضوع است.
*موضوع به مداحی دانشآموزان ارتباطی نداشت
وی گفت: بر اساس گزارشهای اولیه که امروز از حراست آموزش و پرورش رسیده موضوع تنبیه در خصوص مداحی و نوحهخوانی دانشآموزان نبوده و اتفاقاً معلم به سر و صدای بیمورد آنها اعتراض کرده و از آنها خواست که ادب روزهای سوگواری سیدالشهدا (ع) را رعایت کنند تا احترام این روزها حفظ شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تعداد دانشآموزان پنج نفر نبوده است، افزود: بر اساس بررسیهای انجام شده تا این لحظه اطلاعات منتشر شده در رسانهها مبنی بر تعداد دانشآموزان، موضوع تنبیه و حتی شکل و نوع تنبیهای که نشان داده شد، صحت ندارد و بنده همه آنها را تکذیب میکنم.
وطنی با بیان اینکه تنبیه نباید نخستین نسخه و دارو تربیتی دانشآموزان باشد، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است تنبیه غیربدنی به عنوان آخرین راهکار و متناسب با تخلف انجام شده به روش صحیح باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پاسخ به این سؤال که در صورت صحت تنبیه بدنی دانشآموزان توسط معلم آموزش و پرورش چه برخوردی با معلم خواهد داشت، یادآور شد: در صورتی که تخلف معلم محرز شود متناسب با تخلف انجام شده با وی برخورد میشود که این مسأله امروز در حال بررسی است.
*انتشار این نوع مطالب نشانه ناتوانی رسانه در انجام وظایف است
وی با بیان اینکه رسانهها باید یار و یاور آموزش و پرورش باشند، با انتقاد از عملکرد رسانهها، ابراز داشت: مشکل اصلی آموزش و پرورش تنبیه بدنی نیست؛ از طرفی رسالت اصلی رسانهها نیز نباید انتشار این نوع مطالب باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: فرضاً اگر مسأله تنبیه بدنی دانشآموزان کلالهای صحت داشته باشد انتشار و رسانهای کردن این موضوع از سوی رسانهها هنر نبوده بلکه عین بیهنری است و نشاندهنده آن است که رسانه نمیتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.
وطنی بیان کرد: در طی سال معلمان زحمات زیادی برای دانشآموزان متحمل میشوند از این رو جایگاه رسانه باید در تقدیر و قدردانی از زحمات معلمان و انعکاس موفقیتهای آموزش و پرورش باشد و در کنار آن نیز به نهی مسائل این چنینی بپردازد.