به گزارش راه اترک به نقل از کلاس بیست ، حمد منصوری رضی" فرهنگی و محقق گلستانی در واکنش به اظهارات دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در استان گلستان یادداشت خود را با سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان در 13 اردیبهشت سال گذشته آغاز کرد و گفت: حال هشدارهای مقام معظم رهبری برای بسیاری از افراد روشن تر می شود.
"ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام نظام سلطه بین المللی مواجه هستیم، که برای نسل جوان ملت ها به ویژه ملت ایران برنامه دارد. نوسازی نظام آموزشی به شیوه تقلیدی و رو نویسی از دست غربی ها کاری غلط است. آموزش و پرورش کار حاکمیتی است و دولت باید در آن نقش آفرینی کند..(مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان -۱۳/۲/۱۳۹۵ )
آزادی جنسی برای کودکان معصوم به چه قیمتی ؟
وی در ادامه آورده است: از آنجایی که نظام سلطه جهانی که پس از آغاز روند مدرنیته، با ظاهر شدن در سیمایی جدید، تشکیل دهکده واحد جهانی را در سر می پروراند، جهت نیل به اهداف دین زدایی از عرصه حیات بشری و استقرار نظام تمدنی مادی، با تشکیل اتاق فکرهای مختلف تخصصی و ایجاد شبکه ای نظام مند در قالب نهادها و سازمان های بین المللی، سعی در بهره کشی هرچه بیشتر از کشورهای مختلف در جهت تامین منافع خود با شعارهایی جذاب و ملون نموده است.
انقلاب اسلامی، انقلابی الهی و برخاسته از لایه های عمیق باطنی بشر، برای مبارزه سازمان یافته با نظام کفر در همه شئون سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به رهبری امام بزرگوار است و بنیان های فکری تمدن غرب را به چالش کشیده است.
در ماه های اخیر، متأسفانه سخن از امضای سندی بین المللی و رونمایی از اجرای آن در کشور، تحت عنوان سند ملی آموزش ۲۰۳۰، به زبان آمده که بعد از مطالعه آن، دلسوزان ایران اسلامی را مورد بهت و حیرت قرار داده است.
پس از فراز و نشیب های فراوان در نهایت هفته سوم تیرماه 96 معاون محترم رئیس جمهور دستور لغو کامل این سند را از دستور کار اجرایی کشور صادر نموده است.
2030 نه تنها لغو نشده بلکه مخفیانه در حال اجراست
علیرغم این موضوع متاسفانه روز دو شنبه 26/4/96 طی جلسه ای در استانداری گلستان خبر از اجرای زیرپوستی آن در شهر تهران داده شد و مشاور بانوان فرمانداری گنبد کاووس نیز بیان کرده است باید تابوهای جنسی شکسته شود و بندهای جنسی سند 2030 به کودکان آموزش داده شود.
وی در ادامه ضمن رد کامل نظرات ارائه شده در جلسه کارگروه بانوان گفت: این مطالب با نیت بهره برداری سیاسی و کسب منافع مادی مطرح شده است که باید یادآورشد: استان گلستان به عنوان بیست و سومین استان مقصد سفر دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک قرار گرفته است و در واقع طرح واگذاری امور و حقوق کودکان به استانداریهای هر استان طی یک طرح 10 ساله در حال اجرا شدن است .این نشان می دهد سند 2030 در ظاهر نه تنها لغو نشده بلکه بصورت مخفیانه در حال اجراست.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک روز گذشته در گنبدکاووس بیان کرده است : «ما در تهران بدون سر و صدا نسبت به آموزش مسائل جنسی برای 5 هزار نفر اقدام کردیم که بازخورد خوبی هم داشت اما درباره سند 2030 چه بازخوردی صورت گرفت و چه انتقاداتی که نسبت به آن شد و اینها ناشی از عدم آگاهی نسبت به آموزش مسائل جنسی است.»
مدتی است که بحث پیرامون چارچوب عمل ملی آموزش 2030 در کشور بالا گرفته است و بررسی شواهد نشان میدهد که این سند میتواند نگرانیهایی را در رابطه با سلطه نظام بینالملل بر آموزشوپرورش کشور به همراه داشته باشد.
اکنون و با افشا شدن محتوای این سند، بیشتر میتوانیم به معنای هشدار سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان پی ببریم.
در حالی که نظام آموزشی کشور از اهمیت فوق العادهای برخوردار است، متأسفانه در تصویبنامه هیئت وزیران در تاریخ 25 شهریور سال 95 در بحث تشکیل کارگروه ملی آموزش 2030 آمده است: به منظور هماهنگی و ارائه راهکار تحقق اهداف و تعهدات برنامه همسو با اهداف و تعهدات برنامه اهداف توسعه پایدار، کارگروه آموزش ملی 2030 تشکیل میشود. این متن در حالی پیگیری اهداف توسعه پایدار در آموزش را مورد تاکید قرار می دهد که اهداف مزبور کاملا مغایر با اهداف ملی و دینی ما هستند.
ایران در مورد این سند حق تحفظ دارد و به عنوان نمونه با اعتراض ایران، هند و پاکستان بحث آموزش جنسی از سند حذف شده است. این ادعا در حالی است که صفحه 75 چارچوب عمل ملی آموزش 2030 و در راهبردهای اساسی، به آموزش جامع مسائل جنسی اشاره شده است همچنین در قسمت شاخصهای موضوعی به بحث ارائه آموزش مهارتهای اساسی زندگی مبتنی بر HIV و مسائل جنسی در مدارس اشاره شده است.
با توجه به کار کارشناسی صورت گرفته بر روی چارچوب عمل ملی 2030، حدود 150 تعارض با اسناد بالادستی احصا شده و این همه در حالی است که مسئولان مربوطه ادعا دارند، این سند هیچ تعارضی با اسناد بالادستی کشور ندارد. خوب است قسمتی دیگر از متن چارچوب عمل ملی را مرور کنیم تا دلیلی دیگر باشد بر رد این ادعا که «ما چارچوب عمل 2030 جهانی را با توجه به معیارهای داخلی بومی کردهایم». در صفحه 24 از چارچوب عمل ملی آمده است: این برنامه در سطح جهانی تدوین و تصویب شده، در سطح منطقهای – ملی مورد تقسیم کار قرار گفته است در سطح ملی تدوین و اجرا میشود و در سطح جهانی- منطقهای مورد ارزیابی و نظارت قرار میگیرد بنابراین ضروری است همزمان با همسویی با دستور کار جهانی، اقدامی ملی برای تدوین برنامه کشوری (مشتمل بر سیاستگذاری، شاخصسازی و نظارت) در راستای محتوای جهانی برنامه، انجام گیرد.روشن است که عدم برنامه ریزی در راستای اهداف موردنظر پیامدهایی را برای کشور در سطح بین الملل ایجاد خواهد کرد.
هدایت جنسی طبق آموزههای دینی از جمله مهمترین مسائل تربیتی فرزندان است
وی در بخشی دیگر این یادداشت هدایت جنسی را طبق آموزههای دینی از جمله مهمترین مسائل تربیتی فرزندان دانست و ادامه داد: نباید فراموش کنیم که برخی از نوجوانان در مورد ارزشهای خانوادگی، مذهبی یا فرهنگ دچار کشمکش هستند و وجود یک ارتباط باز و اطلاعات دقیق از طرف والدین این شانس را افزایش میدهد که نوجوانان از ارزشهای فرهنگی و مذهبی خود آگاه و به این وسیله کنترل شوند.
به عنوان مثال ارائه تربیت جنسی گرچه به شکل غیرمستقیم توصیه میشود، اما باید در نظر داشت در باره مسائلی که با وظایف شرعی زمان بلوغ ارتباط دارد باید مستقیم توضیح داد و اصطلاحا حیا در همه شئون زندگی به جز رعایت مسائل شرعی ضروری است. از شش سالگی اتاق خواب کودک را جدا کنند و بچهها را عادت دهند که وقتی وارد اتاق آنها میشوند، در بزنند و مراقب شوخیهایشان در حضور کودکان نیز باشند.
در آموزههای دینی ما آمده که وظیفه استحمام پسر بعد از سه سالگی به عهده پدر است. پوشش و لباس مناسب هم برای بچهها مهم است. لباسهای تحریک کننده، چسبان و تنگ برای بچهها مناسب نیست. در بازیها محدوده سنی رعایت شود و باید مراقب بود وقتی بچهها با هم هستند بازیهای نامتعارف با یکدیگر انجام ندهند. در عین حال بچهها با افراد غیرهمجنسی که با آنها تفاوت سنی مشهود دارند، همبازی نشوند. اینها ریزهکاریهایی است که والدین باید در رفتار خود با بچهها به آن دقت کنند، چون آموزش در بطن همین رفتارها اتفاق میافتد.
در عین حال نکته حائز اهمیت آن است که نگهداشتن حرمتها و ارزشهای اخلاقی و مذهبی در خانواده در تربیت جنسی فرزندان بسیار کمک کننده است. هر چه در خانوادهای ارزشهای اخلاقی بیشتر باشد، این ارزشها بهتر به فرزندان منتقل شده و میزان آسیبپذیری آنها در اجتماع کمتر میشود.
پذیرش آزادی جنسی غربی افتادن به دام سیاست های سلطه گران است
نکته آخر این که دین اسلام به عنوان مدرن ترین و علمی ترین دین از بدو تولد تا پایان مرگ دستورات دقیق علمی و منطبق با فطرت انسان دارد که ضعف های ما در عدم شناخت قابلیت ها ونسخه های دینی در شرایط مختلف سنی به معنای ناتوانی دین نیست و استفاده از برنامه های عاریتی نظام سلطه که با اهداف خاص صورت می گیرد نه تنها نمی تواند مشکلات کودکان،نوجوانان و جوانان ما را حل کند بلکه عفت عمومی را جریحه دارمی کند و قابل پذیرش نیست وکاملاً محکوم است .
ما مخالف آگاهی دادن فرزندانمان نیستیم ولی آنچه به عنوان آزادی جنسی بیان می شود افتادن به دام سیاست های سلطه گران است که به صراحت ماموریت سازمان ها و نهادهای بین المللی را تامین اهداف خودشان اعلام می کنند و با طرح شعارهایی عوام فریبانه همچون دهکده جهانی نقشه های خود را پی می گیرند.
منصوری رضی در پایان این یادداشت خواستار تجدید نظر و عذرخواهی از مردم مومن و ولایت مدار استان گلستان در جهت رفع این اشتباه راهبردی شده و متذکر شد: و برادرانه از آنان می خواهیم فهم خود را از معارف دینی و عمق بخشی به آن بیشتر کنند و بیش از این به دنبال تقلید کورکورانه از دستاوردهای ویران گر نظام سلطه برای رسیدن به اهداف زودگذر سیاسی نباشند و در گذر تاریخ و تمدن بزرگ ایرانی – اسلامی نامی ناشایست در سطح منطقه ای و ملی از خود به یاد نگذارند.
انتهای پیام/