13920719000072 PhotoA

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان:فوت هر نفر با موتورسیکلت یک میلیارد تومان خسارت به جامعه وارد می‌کند.

به گزارش اترک به نقل از فارس، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تصادف یک فرد با موتورسیکلت بین 20 تا 40 میلیون تومان خسارت و با فوت هر فرد با موتورسیکلت یک میلیارد تومان خسارت به جامعه وارد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده امشب در جلسه بررسی موانع و مشکلات حمل و نقل درون‌‌شهری و ترافیک شهر اصفهان با اشاره به چهار عنصر ترافیک، محیط‌زیست، تصادف و انتظام بخشی، اظهار کرد: در خصوص تشدید بحث زوج و فرد باید گفت که طرح زوج و فرد بدون پایش الکترونیک فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید به اینکه پایش الکترونیکی یکی از ضروریات است، افزود: چهارراه‌‌ها، تقاطع‌ها و محدوده‌های ترافیکی 10 برابر تعداد کل پرسنلی است که به‌کارگیری می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به جهت روان‌تر شدن بحث ترافیک در شهر اصفهان چون عوامل دیگری همچون پایش الکترونیک قوی نداریم می‌توان از طریق زوج و فرد کنترل کرد.

وی با بیان اینکه یک موتورسیکلت هشت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته یک بخش از آلودگی هوای اصفهان به موتورسیکلت‌ها بر می‌گردد، چنان که در اصفهان یک میلیون و 30 هزار موتورسیکلت تردد می‌کنند.

حسین‌زاده گفت: البته یک رویکرد بلندمدت همانند ساماندهی موتورسیکلت‌ها و یک طرح کوتاه‌مدت همانند اجرای طرح زوج و فرد برای کاهش آلایندگی و تردد می‌توان انجام داد اما نیروی انتظامی فقط 50 دوربین در اختیار دارد.

* دوربین‌های شهرداری فقط نظارتی است، امنیتی نیست

وی با بیان اینکه شهرداری 150 دوربین نظارتی در سطح شهر دارد، بیان کرد: تنها دوربین‌های نیروی انتظامی پلاک‌خوان و امنیتی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در صورتی که کمک ویژه به پلیس راهور شود، خدمات حفاظتی استفاده از طرح زوج و فرد با قدرت بیشتر و محدوده وسیع‌تر در حوزه استحفاظی انجام می‌شود.

* 50 درصد مرگ و میرهای تصادفات از موتورسیکلت است

وی در بخشی از صحبت‌های خود به 50 درصد مرگ و میر ناشی از موتورسیکلت در اصفهان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 300 نفر کشته بر اثر تصادف داشتیم که 150 نفر در شهر و مابقی در شهرستان اصفهان بوده‌اند.

حسین‌زاده با بیان اینکه هر دو روز یک بار یک نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت در اصفهان فوت می‌کنند، بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص رفتارشناسی موتورسیکلت مشخص شد که با تصادف یک فرد با موتورسیکلت بین 20 تا 40 میلیون تومان و با فوت هر فرد با موتورسیکلت یک میلیارد تومان خسارت به جامعه وارد می‌شود.

* 60 درصد اتفاقات کلان‌شهرها با موتور رخ می‌دهد

وی اضافه کرد: 60 درصد از اتفاقات در کلان‌شهرها اعم از سرقت، کیف‌قاپی، مواد مخدر و حمل مشروبات الکلی از طریق موتورسیکلت انجام می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه موتورسواران هویت مشخصی ندارند، افزود: با کمال تاسف هیچ قاعده‌ای برای خرید و فروش موتور وجود ندارد و به صورت قول‌نامه‌ای و دست به دست خرید و فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها خوابیده است، گفت: صاحبان این موتورسیکلت‌ها حاضر نیستند که موتورهای خود را ترخیص کنند و سالانه بسیاری از این موتورها به مزایده گذاشته می‌شود و دوباره به سیستم بر می‌گردد.

حسین‌زاده ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مشکل موتورسیکلت‌های برقی که آلودگی در بر ندارد، وارد بازار شوند.

وی بیان کرد: البته نمونه خارجی موتورهای برقی قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد اما می‌توان با استفاده از دانش دانشجویان این موتور را بومی‌سازی و قیمت آن را به حدود دو میلیون تومان کاهش داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخشی دیگری از صحبت‌‌های خود با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون میزان تصادفات در اصفهان رو به کاهش بوده است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم که طبق هدف‌گذاری که انجام می‌شود باید به 10 درصد کاهش یابد.

* شیوه معاینه مراکز معاینه فنی خودرو صحیح نیست

وی به بحث انتظام‌بخشی اشاره کرد و گفت: در محدوده مرکزی شهر مردم خودروهای خود را به صورت دوبله و سوبله و یا در پیاده‌روها پارک می‌کنند که نیروی انتظامی جهت اعمال قانون این تعداد تخلف امکانات ندارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه این قضیه نیاز به کار فرهنگی دارد، تصریح کرد: خطوط عابر پیاده و عدم تجاوز به این خطوط از این پس با کمک پلیس افتخاری در سر چهارراه‌ها تشدید می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود در خصوص مراکز معاینات فنی خودرو افزود: این مراکز در شیوه معاینه مشکل دارند و در این زمینه پلیس 7 تا 8 هزار خودرو را اعمال قانون کرده اما موثر نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده امشب در جلسه بررسی موانع و مشکلات حمل و نقل درون‌‌شهری و ترافیک شهر اصفهان با اشاره به چهار عنصر ترافیک، محیط‌زیست، تصادف و انتظام بخشی، اظهار کرد: در خصوص تشدید بحث زوج و فرد باید گفت که طرح زوج و فرد بدون پایش الکترونیک فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید به اینکه پایش الکترونیکی یکی از ضروریات است، افزود: چهارراه‌‌ها، تقاطع‌ها و محدوده‌های ترافیکی 10 برابر تعداد کل پرسنلی است که به‌کارگیری می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به جهت روان‌تر شدن بحث ترافیک در شهر اصفهان چون عوامل دیگری همچون پایش الکترونیک قوی نداریم می‌توان از طریق زوج و فرد کنترل کرد.

وی با بیان اینکه یک موتورسیکلت هشت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته یک بخش از آلودگی هوای اصفهان به موتورسیکلت‌ها بر می‌گردد، چنان که در اصفهان یک میلیون و 30 هزار موتورسیکلت تردد می‌کنند.

حسین‌زاده گفت: البته یک رویکرد بلندمدت همانند ساماندهی موتورسیکلت‌ها و یک طرح کوتاه‌مدت همانند اجرای طرح زوج و فرد برای کاهش آلایندگی و تردد می‌توان انجام داد اما نیروی انتظامی فقط 50 دوربین در اختیار دارد.

* دوربین‌های شهرداری فقط نظارتی است، امنیتی نیست

وی با بیان اینکه شهرداری 150 دوربین نظارتی در سطح شهر دارد، بیان کرد: تنها دوربین‌های نیروی انتظامی پلاک‌خوان و امنیتی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در صورتی که کمک ویژه به پلیس راهور شود، خدمات حفاظتی استفاده از طرح زوج و فرد با قدرت بیشتر و محدوده وسیع‌تر در حوزه استحفاظی انجام می‌شود.

* 50 درصد مرگ و میرهای تصادفات از موتورسیکلت است

وی در بخشی از صحبت‌های خود به 50 درصد مرگ و میر ناشی از موتورسیکلت در اصفهان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 300 نفر کشته بر اثر تصادف داشتیم که 150 نفر در شهر و مابقی در شهرستان اصفهان بوده‌اند.

حسین‌زاده با بیان اینکه هر دو روز یک بار یک نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت در اصفهان فوت می‌کنند، بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص رفتارشناسی موتورسیکلت مشخص شد که با تصادف یک فرد با موتورسیکلت بین 20 تا 40 میلیون تومان و با فوت هر فرد با موتورسیکلت یک میلیارد تومان خسارت به جامعه وارد می‌شود.

* 60 درصد اتفاقات کلان‌شهرها با موتور رخ می‌دهد

وی اضافه کرد: 60 درصد از اتفاقات در کلان‌شهرها اعم از سرقت، کیف‌قاپی، مواد مخدر و حمل مشروبات الکلی از طریق موتورسیکلت انجام می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه موتورسواران هویت مشخصی ندارند، افزود: با کمال تاسف هیچ قاعده‌ای برای خرید و فروش موتور وجود ندارد و به صورت قول‌نامه‌ای و دست به دست خرید و فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها خوابیده است، گفت: صاحبان این موتورسیکلت‌ها حاضر نیستند که موتورهای خود را ترخیص کنند و سالانه بسیاری از این موتورها به مزایده گذاشته می‌شود و دوباره به سیستم بر می‌گردد.

حسین‌زاده ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مشکل موتورسیکلت‌های برقی که آلودگی در بر ندارد، وارد بازار شوند.

وی بیان کرد: البته نمونه خارجی موتورهای برقی قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد اما می‌توان با استفاده از دانش دانشجویان این موتور را بومی‌سازی و قیمت آن را به حدود دو میلیون تومان کاهش داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخشی دیگری از صحبت‌‌های خود با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون میزان تصادفات در اصفهان رو به کاهش بوده است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم که طبق هدف‌گذاری که انجام می‌شود باید به 10 درصد کاهش یابد.

* شیوه معاینه مراکز معاینه فنی خودرو صحیح نیست

وی به بحث انتظام‌بخشی اشاره کرد و گفت: در محدوده مرکزی شهر مردم خودروهای خود را به صورت دوبله و سوبله و یا در پیاده‌روها پارک می‌کنند که نیروی انتظامی جهت اعمال قانون این تعداد تخلف امکانات ندارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه این قضیه نیاز به کار فرهنگی دارد، تصریح کرد: خطوط عابر پیاده و عدم تجاوز به این خطوط از این پس با کمک پلیس افتخاری در سر چهارراه‌ها تشدید می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود در خصوص مراکز معاینات فنی خودرو افزود: این مراکز در شیوه معاینه مشکل دارند و در این زمینه پلیس 7 تا 8 هزار خودرو را اعمال قانون کرده اما موثر نبوده است.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930926001738#sthash.pBybaBms.dpuf

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده امشب در جلسه بررسی موانع و مشکلات حمل و نقل درون‌‌شهری و ترافیک شهر اصفهان با اشاره به چهار عنصر ترافیک، محیط‌زیست، تصادف و انتظام بخشی، اظهار کرد: در خصوص تشدید بحث زوج و فرد باید گفت که طرح زوج و فرد بدون پایش الکترونیک فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید به اینکه پایش الکترونیکی یکی از ضروریات است، افزود: چهارراه‌‌ها، تقاطع‌ها و محدوده‌های ترافیکی 10 برابر تعداد کل پرسنلی است که به‌کارگیری می‌شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به جهت روان‌تر شدن بحث ترافیک در شهر اصفهان چون عوامل دیگری همچون پایش الکترونیک قوی نداریم می‌توان از طریق زوج و فرد کنترل کرد.

وی با بیان اینکه یک موتورسیکلت هشت برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته یک بخش از آلودگی هوای اصفهان به موتورسیکلت‌ها بر می‌گردد، چنان که در اصفهان یک میلیون و 30 هزار موتورسیکلت تردد می‌کنند.

حسین‌زاده گفت: البته یک رویکرد بلندمدت همانند ساماندهی موتورسیکلت‌ها و یک طرح کوتاه‌مدت همانند اجرای طرح زوج و فرد برای کاهش آلایندگی و تردد می‌توان انجام داد اما نیروی انتظامی فقط 50 دوربین در اختیار دارد.

* دوربین‌های شهرداری فقط نظارتی است، امنیتی نیست

وی با بیان اینکه شهرداری 150 دوربین نظارتی در سطح شهر دارد، بیان کرد: تنها دوربین‌های نیروی انتظامی پلاک‌خوان و امنیتی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در صورتی که کمک ویژه به پلیس راهور شود، خدمات حفاظتی استفاده از طرح زوج و فرد با قدرت بیشتر و محدوده وسیع‌تر در حوزه استحفاظی انجام می‌شود.

* 50 درصد مرگ و میرهای تصادفات از موتورسیکلت است

وی در بخشی از صحبت‌های خود به 50 درصد مرگ و میر ناشی از موتورسیکلت در اصفهان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 300 نفر کشته بر اثر تصادف داشتیم که 150 نفر در شهر و مابقی در شهرستان اصفهان بوده‌اند.

حسین‌زاده با بیان اینکه هر دو روز یک بار یک نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت در اصفهان فوت می‌کنند، بیان کرد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص رفتارشناسی موتورسیکلت مشخص شد که با تصادف یک فرد با موتورسیکلت بین 20 تا 40 میلیون تومان و با فوت هر فرد با موتورسیکلت یک میلیارد تومان خسارت به جامعه وارد می‌شود.

* 60 درصد اتفاقات کلان‌شهرها با موتور رخ می‌دهد

وی اضافه کرد: 60 درصد از اتفاقات در کلان‌شهرها اعم از سرقت، کیف‌قاپی، مواد مخدر و حمل مشروبات الکلی از طریق موتورسیکلت انجام می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه موتورسواران هویت مشخصی ندارند، افزود: با کمال تاسف هیچ قاعده‌ای برای خرید و فروش موتور وجود ندارد و به صورت قول‌نامه‌ای و دست به دست خرید و فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها خوابیده است، گفت: صاحبان این موتورسیکلت‌ها حاضر نیستند که موتورهای خود را ترخیص کنند و سالانه بسیاری از این موتورها به مزایده گذاشته می‌شود و دوباره به سیستم بر می‌گردد.

حسین‌زاده ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مشکل موتورسیکلت‌های برقی که آلودگی در بر ندارد، وارد بازار شوند.

وی بیان کرد: البته نمونه خارجی موتورهای برقی قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد اما می‌توان با استفاده از دانش دانشجویان این موتور را بومی‌سازی و قیمت آن را به حدود دو میلیون تومان کاهش داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخشی دیگری از صحبت‌‌های خود با اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون میزان تصادفات در اصفهان رو به کاهش بوده است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار درصد کاهش تصادفات داشته‌ایم که طبق هدف‌گذاری که انجام می‌شود باید به 10 درصد کاهش یابد.

* شیوه معاینه مراکز معاینه فنی خودرو صحیح نیست

وی به بحث انتظام‌بخشی اشاره کرد و گفت: در محدوده مرکزی شهر مردم خودروهای خود را به صورت دوبله و سوبله و یا در پیاده‌روها پارک می‌کنند که نیروی انتظامی جهت اعمال قانون این تعداد تخلف امکانات ندارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه این قضیه نیاز به کار فرهنگی دارد، تصریح کرد: خطوط عابر پیاده و عدم تجاوز به این خطوط از این پس با کمک پلیس افتخاری در سر چهارراه‌ها تشدید می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود در خصوص مراکز معاینات فنی خودرو افزود: این مراکز در شیوه معاینه مشکل دارند و در این زمینه پلیس 7 تا 8 هزار خودرو را اعمال قانون کرده اما موثر نبوده است.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930926001738#sthash.pBybaBms.dpuf