shahramshahram1

عضوکمیسیون عمران مجلس،با تاکید برضرورت بازنگری در سود تسهیلات مسکن،گفت:رقم فعلی تسهیلات مسکن و همچنین سود آن جوابگوی قشر ضعیف جامعه نیست.

 به گزارش راه اترک به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به رقم تسهیلات مسکن و همچنین سود آن، گفت:رقم تسهیلات مسکن کم بوده و نمی تواند به خانه دار شدن افراد در کلانشهرها منجر شود.

نماینده مردم مینودشت،گالیکش و کلاله در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه بازنگری در نرخ سود تسهیلات مسکن ضروری است، افزود: در حال حاضر رقم بالای سود تسهیلات مسکن عامل بازدارنده ای برای دریافت این نوع وام ها است.

وی با بیان اینکه خانه دار شدن مردم با شعار و حرف بدون عمل امکان پذیر نیست،تصریح کرد:وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید برنامه مشخصی برای خانه دار کردن مردم با ارایه تسهیلات کارآمد ارایه کنند.سود تسهیلات مسکن بسیار بالا است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه رقم فعلی سود تسهیلات مسکن به حدی بالا است که اقشار متوسط و ضعیف جامعه امکان دریافت آن را ندارند، افزود: شخصی که حقوق متناسبی طبق مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت می کند؛نمی تواند بازپرداخت بیش از 2 میلیون تومانی برای تسهیلات مسکن بپردازد.

وی تاکید کرد: دولت باید با بازکردن چترحمایتی خود،خانه دارشدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه را تضمین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس به موضوع خانه دار شدن مردم حساس بوده و در این راستا جلساتی با مسئولان مربوطه برگزارمی کند و در صورت لزوم دعوت از وزیر اقتصاد را نیز در دستورکار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ج