entekhabat1

بعضی وقتها گذاشتن همه ی برگه های امتیاز آور، برای دقیقه ی آخر، نتیجه ی خوبی نمی دهد.

به گزارش راه اترک، برخی زندگی و انسانها را هم مثل برگه های بازی می دانند و این نوع نگاه که یک نوع نگاه ابزاری است، همیشه جواب نخواهد داد و خیلی از مواقع هم جواب عکس می دهد.

روز گذشته اولین ایرباس جدید وارد ایران شد و این امر به نوبه ی خود بعد از گذشت 38 سال از انقلاب، حرکتی بی نظیر بود و شاید اگر پشت زمینه ی این امر، نگاه خیرانه ای بود، باید این روز در تاریخ کشور ، ثبت می شد.

حال چرا این تحول بزرگ، جدای از اینی که هواپیمای وارد شده ، مرجوعی کشوری دیگر بوده که به ایران رسیده است، وجهه ی دیگری دارد؟

اگر به آغاز و شروع دولت یازدهم دقت کنیم، متوجه می شویم که بیشتر حرکت دولت یازدهم ، حرکت منفعل و امتیاز دهنده به دیگران(خارجی ها) بوده و در این بین گویا قراردادی قرار داشته که طرف خارجی ، امتیازهایی را که قرار است به طرف ایرانی دهد ، در وقت تعیین شده که دولت یازدهم اعلام می کند ، باید بدهد و طرف خارجی نیز مسلما این امر را که به نوعی فرجه ای اقتصادی برای اوست، قبول خواهد نمود.

افزایش فروش نفت ایران، گشایش اسمی مبادلات ارزی، خرید هواپیما و ... جزو اولین های این برنامه ها بوده که بیشتر آنها در همین اواخر دولت یازدهم در حال شکل گیری است.

در داخل نیز، توزیع مواد غذایی رایگان مثل کنسرو مرغ در خوزستان و ...، فقط اعلام خبر افزایش مستمری بازنشستگان، اعلام خبر افزایش حقوق و یارانه ی  افراد نیازمند و... نیز از جمله برنامه های داخلی این طرح می باشد.

حال باید دید که تا انتهای دولت، چه اتفاقت دیگر برنامه ریزی شده ویژه انتخابات، در کشور اجرا خواهد شد .

به احتمال زیاد، رفع بلوکه شدن 2/5 میلیارد دلار در آمریکا یکی از جدید ترین برنامه هایی باشد که از سوی دولت آمریکا، طبق برنامه اجرا شود.

در هر صورت باید دید که اگر این برنامه ها به مرور تا زمان انتخابات شکل بگیرد، اگر چه به نفع کشور است و مردم از آن خوشحال خواهند شد ولی مردم آگاه متوجه این امر هم خواهند شد که بیشتر این امور، قبل تر از این زمان نیز امکان اجرایی داشته اند ولی برنامه ریزی انتخاباتی زمان اجرای این برنامه ها را معلوم کرده است.

انتهای پیام/جامی