havapak291

زنگ هوای پاک در مدرسه حاج محمد علی خاکی مراوه تپه ، نواخته شد.

به گزارش راه اترک، با حضور جمعی از مسئولین شهری و شهرستانی، زنگ هوای پاک در مدرسه ی مرحوم حاج محمد علی خاکی مراوه تپه نواخته شد.

havapak291

 

havapak295

در این مراسم حضرت حجت الاسلام حسینعلی امیرشاهی ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه گفت: هدف از اعلام این روز ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجایی که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخش های مختلف است ،  این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی باشد.

havapak292

حجت الاسلام امیرشاهی ادامه داد: : انسان با آلوده کردن محیط زیست باعث ازبین رفتن طبیعت و ایجاد آلودگی می شود که اگر موجودات زنده به ویژه انسان طولانی مدت در معرض این آلودگی قرار گیرند ، اثرات نامطلوبی بر سلامت دارد و نباید از مهار و مدیریت آن غفلت کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراوه تپه در ادامه خطاب به دانش آموزان این دبستان با زبان کودکانه جهت داشتن و کمک به هوای پاک افزود : اول ، بچه ها ما با کاشتن درخت ها ، گل و گیاه میتوانیم در پاک بودن هوا کمک کنیم، کاشتن هر نهال و درختی می‌تواند سال‌های سال هم خاطره خوشی برای ما و هم کمکی به محیط زیستمان باشد دوم ، در هنگام نوشتن از کاغذ کمتری استفاده کنیم و اسراف نشود و برای نوشتن از هر دو روی کاغذ استفاده کنیم؛ سوم ، در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم و دقایق طولانی بی‌دلیل زیر دوش نمانیم و آب را بی علت باز نگذاریم ، و نکته آخر اگر رودخانه‌ای نزدیک محل سکونت ماست آن را زیر نظر بگیریم و راه‌هایی برای تمیز نگه‌داشتن آن به همسایه‌ها پیشنهاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد : هوا بعنوان مهمترین نیاز روزمره زندگی ما انسان ها است وحتی ارزش آن حیاتی تر از آب و غذا برای انسان است ، این در حالیست که طبق گزارشات ، سالانه چندین نفر در اثر آلودگی هوا در جهان و کشور ما جان خود را از دست میدهند.

havapak293

 

havapak294

در پایان مسئولین و دانش آموزان به صورت جمعی اقدام به پاکسازی محیط اطراف مدرسه نمودند و در پایان هم به برخی از دانش آموزان هدایایی ، اهداء گردید.

انتهای پیام/جامی