اگر برای صاحبان گوشیهای تلفن همراه پیامکی با سرشماره 7777 یا HAMTA مبنی بر عدم سرویسدهی گوشی تلفن همراهشان از یک تاریخ مشخص آمد، این افراد میتوانند به فروشنده مراجعه و گوشی خود را پس بدهند.
به گزارش راه اترک به نقل از فارس، زمانی که برای صاحبان گوشیهای تلفن همراه پیامکی با سرشماره 7777 یا HAMTA با عنوان «دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاههای قانونی ثبتشده نمیباشد و از تاریخ .... در شبکه سرویس نخواهند گرفت» ارسال میشود، این افراد میتوانند تا قبل از قطع شدن تلفن همراه خود، اقدامات زیر را انجام دهند.
* عودت دستگاه به فروشنده
در وهله اول نیاز است افراد به فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کردهاند، مراجعه کرده و تلفن همراه خریداری شده را به فروشنده پس بدهند؛ فروشنده نیز ملزم است یا هزینه مشتری را بازگرداند و یا آنکه تلفن همراه را با یک تلفن همراه دیگر که از طریق قانونی وارد کشور شده تعویض کند.
*ثبت شکوائیه در سازمانهای تعزیراتی
بر اساس این گزارش، اگر فروشنده اقدامات گفته شده را انجام نداد و به هر دلیلی از همکاری با خریدار سر باز زد، افراد میتوانند با مراجعه به وبسایت اینترنتی سازمان تعزیرات به آدرس www.tazirat135.ir یا سازمان حمایت مصرفکنندگان به آدرس www.cppo.ir نسبت به تنظیم و ثبت شکوائیه اقدام کنند.
*تنها 10 روز برای قطع گوشیهای قاچاق اپل فرصت باقیست
بر اساس این گزارش، همه مدلهای گوشی اپل که از 14 آذرماه امسال در طرح رجیستری ثبت شدهاند چنانکه تا 17 دیماه در شبکه اپراتوری ثبت نشوند، جزء گوشیهای قاچاق محسوب شده و دیگر از اپراتورهای تلفن همراه خدمات و سرویسی دریافت نخواهند کرد. همچنین سه مدل گوگل، بلکبری و موتورولا نیز که از تاریخ 8دیماه شامل طرح رجیستری شدهاند، تا یک ماه آینده فرصت دارند تا در شبکه ثبت شوند.
بنابراین برای اطمینان از قانونی بودن تلفن همراه، به خریداران توصیه میشود تا از طریق کد دستوری #7777* از اصالت تلفن همراه اطمینان حاصل کنند.
*ثبت تلفن همراه مسافران در گمرک
به گزارش فارس، اگر افراد گوشیهای خود را از طریق مسافری به کشور وارد کردهاند اما در هنگام ورود به کشور حقوق و عوارض گمرکی آن را نپرداختهاند، باید به گمرک مبدا ورودی مراجعه و با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه خود، نسبت به ثبت آن اقدام کنند.
انتهای پیام/