پروژه راه آهن مشهد-کلاله-گرگان مثل کودک 11 ساله ای است که در 1 سالگی خود به شکل عقب مانده باقی مانده است.
به گزارش راه اترک، راه آهن یکی از کم خطر ترین مسیرهای ترددی مردم است که مورد استقبال زیادی هم از سوی مردم قرار گرفته است.
گسترش خطوط راه آهن هم به نفع مردم است و هم به نفع دولت.
در استان گلستان که یکی از قدیمی ترین نقاط کشور است که راه آهن تا قسمتی از آن ورود کرده آنهم به دلایل سوء استفاده غربیها در جنگهای جهانی، سالهاست که منتظر وصل شدن خط آهن به مشهد مقدس است.
مسیری که سالها پیش مورد تصویب قرار گرفت و در نقشه های رسمی کشور هم به عنوان خط راه آهن در حال ساخت یا در حال مطالعه تعریف شده است.
مسیر راه آهن مشهد - بجنورد - کلاله-گرگان مسیری است که ظاهرا تنها اعتبار واقعی تزریق شده به آن، اعتباری است که در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به آن اختصاص داده شده بود.
در سال 1388 و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر وقت راه و شهرسازی این پروژه کلان کشوری و بسیار مهم و اقتصادی ، کلنگ زنی می شود، کلنگ زنی که چند سال بعد هم دوباره و سه باره انجام می شود.
اما تنها کارهایی که انجام شد در همان دولت وقت بود و دولت یازدهم و دوازدهم ، کاری برای این پروژه انجام ندادند به طوری که الان این پروژه در نزد مردم اگرچه سن و سال زیادی دارد ولی مثل یک بچه 11 ساله با عقل کودک 1 ساله است.
حالا مردم منطقه چشمشان به برنامه ریزی دولت سیزدهم که یک دولت جهادی است ، دوخته شده است تا بلکه این دولت بتواند قفل این پروژه مهم را بشکند و دل مردم را برای داشتن یک سفر امن و راحت به مشهد مقدس، شاد کند.
انتهای پیام/رضا جامی