هنوز دوات سیزدهم روی کار است و قیمت ارز، روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

 به گزارش بخش سیاسی و اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی راه اترک، پرداخت دیون دولت قبل، رشد اقتصادی نه به روایت داخلی که به روایت خارجی مطلوب غربگرایان، افزایش مراودات خارجی. افزایش سرمایه گذاری خارجی، پیمان‌های بریکس و شانگهای، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ارزی و ... از جمله اقدامات دولت سیزدهم است که در انتها نیز می توان به پرداخت حق کشاورزان، افتتاح بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه، دریافت حق آبه ایران از افعانستان و ... را تیز اشاره کرد.

اینها به خصوص آزاد شدن ورود خودروهای خارجی، کنترل نرخ ارز، برگزاری بدون حاشیه انتخابات بعد از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ... باعث کاهش نرخ ارزهای خارجی شده است .

پایین آمدن نرخ ارز به گونه ای شده که هنوز به گمان اصلاح طلبان و تلاش آنها، دولت سوم روحانی و سوم خاتمی روی کار نیانده، قیمت ارز به خاطر انتخاب پزشکیان پایین آمده است.

یک تحلیل گر مسائل اقتصادی در این خصوص گفت: اگر سفره مردم در انتهای سال اول رئیس جمهور چهاردهم بدون مسائل حاشیه ای پایین آمد هم باز نمی توانند مسئولین دولت چهاردهم آم را به خود نسبت دهند چرا که جراحی بزرگ اقتصادی دولت سیزدهم درمان دردی کهنه را به انجام رسانده بود.

انتهای خبر/رضا جامی 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید