خلبان های هواپیماهای مسافربری در آسمان آمریکا، جان خود را از دست می دهند.

 به گزارش بخش بین‌الملل پایگاه خبری و تحلیلی راه اترک، مرگ یک خلبان در حین پرواز می تواند جان صدها مسافر را به خطر اندازد.

امری که یکی دو سال اخیر در پروازهای از مبداء آمریکا، گریبانگیر هواپیماهای مختلف مسافربری شده است.

یورونیوز در این خصوص نوشت: در سال ۲۰۲۳ هم خلبان هواپیمایی «لاتام» شیلی حین انجام وظیفه در پروازی از میامی به مقصد شیلی دچار ایست قلبی شد و جان باخت.

در سال ۲۰۲۲ دو خلبان در حین پرواز جان خود را از دست دادند؛ خلبان «اینووی ایر» آمریکا در پروازی به اوهایو ناتوان شد و جان سپرد. همچنین یک خلبان هواپیمایی«سیتی‌لینک» اندونزی در طول پرواز و پس از بی‌نتیجه ماندن کمک‌های اولیه جان خود را از دست داد.

به تازگی هم یک خلبان ترکیه ای در آسمان آمریکا جان سپرد.

یورونیوز در این خصوص نوشت: یحیی اوستون، معاون ارتباطات رسانه‌ای ترکیش ایرلاینز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایلچهین پهلوان، خلبان هواپیمای ایرباس ۳۵۰ ما که پرواز TK204 را از سیاتل به استانبول هدایت می‌کرد، در حین پرواز بیهوش شد. پس از بی‌نتیجه ماندن کمک‌های اولیه، تیم کابین خلبانی متشکل از یک خلبان و یک کمک خلبان تصمیم به فرود اضطراری گرفتند، اما خلبان ما پیش از فرود جان سپرده بود.

هنوز دلیل خاصی در خصوص این مرگهای مشکوک خلبانها، بیان نشده است. 

برخی فعال گردن هوش مصنوعی در آسمان ایالات متحده را در خصوص این مرگها بی اثر ندانسته اند.

هر چند تحولات این سالها موجب شده تا سیستم‌های دفاع هوشمند در آمریکا بیشتر شود و امواج این سیستم‌ها می تواند در ایجاد اتفاقات خاص، موثر باشد ولی هنوز این فرضیه ها اثبات نشده است.

امتهای خبر/رضا جامی 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید