صدهها نفر از زنان و مردان جوان در مرکز برلین علیه تبلیغ عروسک باربی و برگزاری نمایشگاهی از این عروسک در آلمان تظاهرات کردند.
به گزارش اترک به نقل از سایت خبری 598 : به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، برای نخستین بار در اروپا برلین میزبان نمایشگاهی از عروسک های باربی با عنوان "خانه رویایی باربی" است.
معترضین می گویند این نمایشگاه با تبلیغ الگوی باربی، تاثیرات منفی را متوجه دختران کوچک می کند که می توان به افسردگی و لاغریی مفرط اشاره کرد.
این تجمع اعتراض آمیز به دعوت کمپین فیس بوکی "خانه رویایی باربی را اشغال کنید" و با الهام گیری از "جنبش اشغال وال استریت " در آمریکا برگزار شد.
این نمایشگاه در مساحت 2500 متر مربع برپا شده و تا پایان ماه آگوست ادامه خواهد داشت و بعد از این برای نمایش به دیگر شهرهای اروپا نیز برده می شود.
در این نمایشگاه، 140 نوع از این عروسک مشهور به همراه تعداد زیادی از لباس ها، وسایل و وسایل آرایشی این عروسک وجود دارد.
مجموعه " اشغال خانه رویایی باربی " در فیس بوک تاکنون مورد تایید دو هزار نفر قرار گرفته و شعار آن " خشونت بنفش علیه برنامه های تلویزیونی که دختران را به الگو گیری از باربی دعوت می کنند"؛ است.
این معترضان، تابلو نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:" نه به باربی" و "باربی کودک من نیست" .
آنها همچنین به نقش این عروسک معروف در گسترش و تبلیغ شیوه های خیالی زیبایی و زنانگی میان نسل های متعدد دختران و گسترش بیماری افسردگی لاغری اعتراض دارند.
"فرانسیسکا زیدلک" از فعالان معترض به عروسک باربی گفت: من مخالف بازی کردن کودکان با عروسک ها نیستم اما والدین را به جستجو برای یافتن اسباب بازی فرامی خوانیم که شناخت کودکان را افزایش بدهد. باربی وسیله مهمی برای صنایع زیباسازی در جهان است که سالانه درآمد 118 میلیارد یورویی دارند.
او افزود: کودک کوچکی که 12 یورو برای ورود به نمایشگاه باربی می پردازد آموزش می بیند که میان کار به عنوان مدل لباس یا ستاره خوانندگی پاپ یکی را انتخاب کند.
"استیویی اشمیدیل" یکی از موسسان کمپین فیس بوکی "اشغال خانه رویایی باربی" نیز گفت: آگهی های تبلیغاتی زنان به عنوان یک کالای جنسی باعث شده که در مخالفت با نمایشگاه باربی فعالیت کنم.
او قبل از این هم به برنامه نمایش "لباس های آینده آلمان" هم اعتراض کرده بود زیرا این فعالیت باعث بی ثباتی سیستم غذای دختران و سوق دادن آنها به افراط در لاغری می شود.
وی افزود: تحقیق دانشگاه سویسکس بریتانیا نشان می دهد هر دختری که عروسک باربی دارد دارای استعداد بیشتری برای بیماری افسردگی لاغری می شود.
معتر ضان می گویند که عروسک باربی تمامی ویژگی های زنانگی دختران را به سود زیبایی هزینه می کند این در حالی که است که باربی تنها ساخته دستگاه های کامپیوتری است ولی هم اکنون دختران از کوچکی تلاش می کنند خود را شبیه باربی کنند.
باربی عروسکی با بدن کشیده و بسیار لاغر اندام است که در سال 1959 توسط شرکت ماتل در نیویورک ساخته شد و هم اکنون در 40 کشور جهان توزیع می شود.