chater0

پرواز چتربازان برای یک دوره ی بیش از یک ماه در حالی در کلاله شروع شده که این فرودگاه هنوز جایگاه سوخت ندارد.

به گزارش راه اترک، فرودگاه شهدا(قدس) کلاله از فرودگهای قدیمی شهرستان کلاله است که سابقه ساخت آن به قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد.

این فرودگاه بیش از 6 بار استارت پرواز خورده است ولی به چند دلیل اساسی، هر 6 بار پرواز آن با شکست روبرو شده است.

مشکل انتخاب شهر مورد تقاضای مردم منطقه ، رقابت شرکتهای هواپیمایی برای پروازهای فرودگاه گرگان و شاید سنگ اندازی برای ایجاد یک پرواز از مکان جدید و عدم ایجاد جایگاه سوخت رسانی که از ملزومات یک فرودگاه می باشد، از مهمترین دلایل تثبیت پروازهای فرودگاه شهدای کلاله می باشد.

چند سالی است که به طور مرتب پرواز چتربازان کشوری در این فرودگاه که دارای ویژگیهای خوبی برای این پروازهاست، انجام می شود ولی مشکل جایگاه سوخت برای تثبیت این قبیل پروازها(پرواز هواپیمای چتربازان) باعث عدم ادامه دار بودن و یا تشکیل یک آموزشگاه ثابت پروازی در منطقه شده است.

مهدی جمشیدی، رئیس فرودگاه شهدای کلاله در گفتگو با راه اترک در این خصوص گفت: 2 روزی است که باشگاه چتربازی سپاروک در فرودگاه شهدا مستقر شده اند و کار چتربازی چتربازان خود را در این فرودگاه آغاز کرده اند.

chater0

 

chater

جمشیدی ادامه داد: کار این گروه تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: شروع پروازهاي چتربازی کلاله با همکاری مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران و اداره کل فرودگاههای استان گلستان صورت گرفته است.

رئیس فرودگاه شهدای کلاله گفت: فرودگاه شهدای شرق گلستان قابلیتهای بسیار زیادی از جمله: کمک به امداد هوایی در شرق گلستان، کمک به اطفاء حریق جنگلهای شرق، حمل مسافر، جابه جایی توریستها و ... دارد که متاسفانه به علت نبود جایگاه سوخت این خدمات دهی هم از این فرودگاه انجام نمی شود.

فرودگاه شهدای کلاله در استان گلستان واقع شده است.

انتهای پیام/رضا جامی