helalahmar1

سیل روز جمعه جان سه شهروند مراوه تپه را گرفت.

به گزارش راه اترک، سیل امروز جمعه 12 شهریورماه سال 95، جان سه شهروند مراوه تپه را گرفت.

پیکر جانباختگان این حادثه توسط مردم منطقه بعد از جستجوی فراوان پیدا شد و عصر امروز بعد از خواندن نماز جنازه به خاک سپرده خواهند شد.

اما نکته ای که در این حادثه خیلی پررنگ به چشم می خورد ، نبود نیروی آموزش دیده و امدادگر و در شهرستان است به خصوص در مواقع بحرانی می باشد.

اگر چه یک پایگاه امداد و نجات در دوراهی چاتال به گلیداغ قرار دارد ولی این پایگاه  با وجود دو گردنه چناران برای رسیدن به شهر مراوه تپه و گردنه کنت یری برای رسیدن به گلیداغ، در مواقع بحرانی عملا قابلیت های خود را تا حدود زیادی از دست خواهد داد.

در ثانی نبود مدیریت تصمیم گیری در سطح شهرستان نیز بر تاخیر در عکس العمل نیروهای امدادی موثر می باشند.

هم اکنون، شهرستان مراوه تپه فاقد مدیریت هلال احمر بوده و هلال احمر مراوه تپه کارهای مربوط به امور مربوط به بحران را انجام می دهد.

البته در این بین مسئولین اجرایی شهرستان از قبیل فرمانداری، بخشداریها، بسیج و سپاه و بهداشت و ... در حد خود فعالیتهایی را انجام می دهند ولی این قبیل فعالیتها در قبال انجام فعالیتهای نیروهای آموزش دیده بسیار ضعیف می باشد.

در دولت قبل ، یک دفتر با یک مدیر جهت امور مربوط به هلال احمر در شهرستان مراوه تپه فعال بود که متاسفانه این دفتر در دولت یازدهم جمع شد.

در سیل سال پیش در همین منطقه نیز یک کودک جان خود را از دست داد و باز هم فقط نیروهای مردمی نیروی امدادگر این حادثه بودند.

شهرستان مراوه تپه استان گلستان، در نقطه مرزی با کشور ترکمنستان قرار دارد.

انتهای پیام/جامی